۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳ هزار نابینا تحت پوشش اداره بهزیستی استان قزوین قرار دارند
کد خبر: ۱۱۴۳۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

۳ هزار نابینا تحت پوشش اداره بهزیستی استان قزوین قرار دارند

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: ۳ هزار نابینا تحت پوشش اداره بهزیستی استان قزوین قرار دارند که بیشترین آمار کم بینایان و نابینایان با ۴۸ درصد مربوط به شهرستان قزوین است.

۳ هزار نابینا تحت پوشش اداره بهزیستی استان قزوین قرار دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، همزمان با روز جهانی عصای سفید، بخش نابینایان کتابخانه شهدای قزوین با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.
علیرضا وارثی، معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: در حدود 3 هزار نابینا در استان قزوین تحت پوشش اداره بهزیستی استان قرار دارند.
وی افزود: بیشترین آمار کم بینایان و نابینایان با 48 درصد مربوط به شهرستان قزوین و حومه و کمترین آن مربوط به شهرستان آبیک می‌باشد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اقدامات بهزیستی جهت حمایت از نابینایان و کم بینایان استان خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی خدماتی در حوزه اشتغال، ازدواج، وسایل کمک توانبخشی، هزینه‌های تحصیل و کمک‌های موردی متناسب با نیاز افرادی‌که دچار معلولیت بینایی هستند، در اختیار این افراد قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: افتتاح بخش نابینایان کتابخانه شهدای قزوین اقدام مهم و ارزشمندی است چراکه معلولان نیز مانند سایر شهروندان حق مطالعه و استفاده از فرصت‌های شهری را دارند.
وارثی عنوان کرد: مدیران و مسئولان باید به حقوق شهروندی معلولان همچون سایر شهروندان عادی توجه ویژه ای داشته باشند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: باید مناسب سازی و فرصت مساوی برای نابینایان جهت تسهیل در رفت و آمد برای انجام فعالیت‌های مختلفی چون امور اداری و استفاده مطلوب از خدمات شهری فراهم شود.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کاری که باید در این حوزه انجام شود فرهنگسازی در میان عموم جامعه و به ویژه در میان مسئولان است تا حرکت‌های خوبی در راستای تسهیل استفاده و بهره‌مندی از امکانات رفاهی و خدمات شهری صورت گیرد.
وارثی با تشکر از اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در راستای ایجاد فضایی مناسب برای مطالعه نابینایان و کم بینایان استان گفت: راه اندازی بخش نابینایان در قزوین دارای برکات فراوانی برای جامعه هدف است.
وی در پایان گفت: لازم است این امر به سایر شهرهای استان نیز تسری پیدا کند تا نابینایان شهرهای دیگر نیز بتوانند از چنین امکاناتی بهره مند شوند.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان