۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ممنوعیت استفاده از علامت عزاداری، پرچم و آلات موسیقی توسط هیئات مذهبی
کد خبر: ۱۱۴۲۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام محرم مطرح شد

ممنوعیت استفاده از علامت عزاداری، پرچم و آلات موسیقی توسط هیئات مذهبی

در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام محرم از هیات‌های مذهبی خواسته شد از حمل علامت عزاداری، پرچم و آلات موسیقی در این مراسم خودداری کنند.

ممنوعیت استفاده از علامت عزاداری، پرچم و آلات موسیقی توسط هیئات مذهبی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سید علی موسوی، فرماندار قزوین در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در قزوین اظهار کرد: ایام ماه محرم همواره برای مسلمانان برکات بسیاری داشته است و مداحان و سخنرانان می‌توانند اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم بیان کنند و بر لزوم الگو گرفتن از آموزه‌‏های نهضت حسینی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه تاکید داشته باشند.
وی با اشاره به توطئه استکبار جهانی در جهت ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ابراز کرد: امروز استکبار جهانی با تبلیغات رسانه‌ای سعی دارد با شبهه افکنی در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند.
فرماندار قزوین ادامه داد: در ایام عزاداری ماه محرم همه مردم به ویژه سخنرانان و متولیان هیات‌های مذهبی وظیفه دارند با حفظ شوونات دینی در برپایی مراسم عزاداری سنتی مبتنی بر فرهنگ شیعی، از خرافات و بدعت‌‎های ناصواب پرهیز نموده تا توطئه دشمنان خنثی شود.
وی خواستار پیش بینی تمهیدات لازم به منظور اقامه باشکوه نماز ظهر تاسوعا شد و گفت: اصلاح دین و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف قیام امام حسین بوده است به طوری که حتی در سخت‌ترین شرایط، آن حضرت با اقامه نماز بر عمل به دستورات الهی و قدم نهادن در این راه تاکید داشتند.
در این جلسه که با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی برگزاری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در فرمانداری قزوین برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم پیش بینی تمهیدات ترافیکی و انتظامی در محل برگزاری مراسم، از هیات‌های مذهبی خواسته شد؛ از حمل علامت عزاداری، پرچم و آلات موسیقی در این مراسم خودداری کنند.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هماهنگی پخش زنده این مراسم از شبکه‌های سراسری از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان