۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۷۵۸ نفر مبلغ در ایام محرم به شهرهای مختلف استان اعزام می‌شوند
کد خبر: ۱۱۴۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین:

۷۵۸ نفر مبلغ در ایام محرم به شهرهای مختلف استان اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین گفت: در ماه محرم امسال اعزام ۷۵۸ نفر مبلغ و مبلغه در سطح استان خواهیم داشت که این برنامه از ۲۲ مهرماه آغاز شده تا ۴ آبان ادامه خواهد داشت.

 ۷۵۸ نفر مبلغ در ایام محرم به شهرهای مختلف استان اعزام می‌شوند
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ایام ماه مبارک محرم اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اداره کل تبلیغات اسلامی استان برنامه متنوع فرهنگی، دینی و اجرایی در نظر گرفته است.
وی در ادامه افزود: یک بخش این برنامه‌ها مربوط به تشکیل جلسات ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی است که از 2 ماه پیش این جلسات انجام شده است.
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال گذشته محرم در این جلسات احصا شد و مورد بررسی قرار گرفت.
نظری اذعان کرد: تشکیل جلسات ساماندهی شئونات فرهنگی به صورت استانی با حضور استاندار، فرمانداران، اعضای ستاد شهرستانی و مدیران کل آن روز گذشته در راستای ارائه راهکارهای جدید برای برنامه‌های محرم امسال برگزار شد.
وی ابراز کرد: در این جلسه استاندار پشنهاد تشکیل یک ستاد مردمی برای برنامه‌های عزاداری در سطح استان مطرح کرد که ما قبلا این موضوع را در قالب یک اتاق فکر داشتیم؛ اما امسال این موضوع را به صورت جدی‌تر عملیاتی می‌کنیم.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: امروز(پنج شنبه) نیز همایش طلایه داران تبلیغ با حضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب مبلغ و مبلغه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش یک برنامه توجیهی و کاری است که سرفصل تبلیغات مبلغان در دهه محرم مطرح می‌شود.
این مسئول ابراز کرد: روز شنبه 18 مهرماه همایش مسئولین هیئات مذهبی، رابطین فرهنگی این هیئات، مداحان اهل بیت و هیئت امنای مساجد شهر قزوین پس از نماز مغرب و عشا در سالن اجتماعات سازمان برگزار می‌شود.
وی گفت: در این برنامه توجیهات لازم این نهادهای مردمی را در خصوص برگزاری عزاداری محرم و زدودن آسیب‌های عزاداری و مداحی را خواهیم داشت و تعامل و نحوه ارتباط گیری مساجد با هیئات مذهبی تعریف می‌شود.
نظری از استقرار ستاد ساماندهی اجرایی با حضور دستگاه‌های مرتبط در بحث عزاداری در شهرداری خبر داد و بیان کرد: نمایندگانی از نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، پلیس راهور، پسماند شهرداری و دستگاه‌هایی که به نوعی با عزاداری محرم مرتبط هستند در این ستاد مستقر بوده و مراحل و روند برگزاری عزاداری مثل ایستگاه صلواتی و ایجاد تکایا از این طریق پیگیری می‌شود.
وی اعلام کرد: در ماه محرم امسال اعزام 758 نفر مبلغ و مبلغه در سطح استان خواهیم داشت که این برنامه از 22 مهرماه آغاز شده تا 4 آبان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان