۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین متوقف شدن درآمد هیئت کشتی طی ۸ ماه گذشته/ عدم ثبات مدیریت بزرگترین ضعف هیئت کشتی در استان است
کد خبر: ۱۰۲۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت کشتی استان قزوین مطرح کرد

متوقف شدن درآمد هیئت کشتی طی ۸ ماه گذشته/ عدم ثبات مدیریت بزرگترین ضعف هیئت کشتی در استان است

دبیر هیئت کشتی استان قزوین با بیان اینکه درآمد هیئت کشتی طی هشت ماه گذشته متوقف شده است گفت: بزرگترین ضعفی که در حال حاضر هیئت کشتی استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند عدم ثبات مدیریت است.

متوقف شدن درآمد هیئت کشتی طی ۸ ماه گذشته/ عدم ثبات مدیریت بزرگترین ضعف هیئت کشتی در استان است
محمد مهدی عباسی، دبیر هیئت کشتی استان قزوین، درخصوص وضعیت هیئت کشتی استان در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: در مجموع قریب به 1600 ورزشکار کشتی‌گیر در استان وجود دارد که فرنگی‌کاران 30 درصد آزادکاران را تشکیل می‌دهند. شهرستان قزوین و آبیک در رشته فرنگی نیز کار می‌کنند اما مابقی شهرستان‌ها در این رشته فعالیت نمی‌کنند.
وی در پاسخ به تعداد سالن‌های شهر قزوین بیان کرد: شهر قزوین دارای 2 سالن هیئت کشتی و 1 سالن کوثر می‌باشد و قریب به 100 مربی بومی در حال فعالیت هستند که متاسفانه بدلیل کم شدن استقبال از این رشته ظرفیت سالن‌ها بیشتر از کشتی‌گیران است.
دبیر هیئت کشتی استان قزوین ادامه داد: دلایلی چون تعویض مدیران و ثابت نبودن آن‌ها سبب شده که تلاش زیادی برای جذب و استعدادیابی در رشته کشتی انجام نشود. همچنین بروز برخی کشتی‌گیرنماها و نفوذ در بین مردم و خدشه دار کردن چهره و خصلت پهلوانی ورزشکاران مزید بر علت شده است.
وی در خصوص وضعیت احسان لشگری، کشتی‌گیر قزوینی توضیح داد: احسان لشگری با وجود دعوت شدن به تیم ملی بدلیل آسیب دیدگی جدی و عمل جراحی، نتوانست در این دوره از اردوها حضور پیدا کند اما در حال حاضر از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بوده و در مسابقات قهرمانی کشورامسال که در آبان ماه برگزار خواهد شد بر روی تشک خواهد رفت و شانس مدال‌آوری بسیار زیادی دارد.
عباسی در پاسخ به رتبه کشتی استان قزوین در کشور تشریح کرد: در گذشته معمولا استان قزوین در بین 10 تیم کشور قرار داشت اما متاسفانه در حال حاضر رتبه کشوری استان بین 14 تا 17 کشوری است که افت محسوسی در آن دیده می‌شود.
وی در همین خصوص اضافه کرد: رها شدن کشتی در چند سال اخیر، تغییر مداوم مدیران این رشته و کار نشدن موثر و مداوم در این رشته باعث شده است تا مربیان انگیزه خود را از دست دهند و این خود نیز باعث سرخورده شدن ورزشکاران شده است.
عباسی ادامه داد: در طی یکسال گذشته برای بهتر شدن سطح کشتی استان، مسابقات بین شهری و استانی برگزار شد و همچنین تیم پایه در لیگ نوجوانان شرکت کرد. اقداماتی از این قبیل در دست اجرا است که اثرات آن تا 2 سال آینده مشهود خواهد بود.
وی در پاسخ به اینکه برنامه هیئت کشتی برای نیمه دوم سال چیست، گفت: مسابقات قهرمانی استان در رده خردسالان، نونهالان، جوانان و بزرگسالان انجام شد و رده نوجوانان در استان باقی مانده که هنوز انجام نشده است.
این مسئول در این خصوص اضافه کرد: مسابقات قهرمانی جوانان کشور در تاریخ 7 و 8 مهر برگزار خواهد شد و همچنین در آبان ماه مسابقات قهرمانی بزرگسالان را پیش رو خواهیم داشت که برای همین منظور در حال آماده‌سازی اردوهای لازم برای آمادگی ورزشکاران هستیم.
وی در مورد افزایش سطح کشتی استان اذعان کرد: افزایش سطح کیفی تنها با برگزاری مسابقات بین استانی با حضور تیم های مختلف حاصل می‌شود. اگر هیئت کشتی بتواند از پتانسیل آقای صادقی، معاونت مدیرکل آموزش‌و‌پرورش در بحث استعدادیابی، کمک بگیرد؛ مشکل کمی نیز به مرور مرتفع خواهد شد و این خود بر روی کیفیت کشتی نیز تاثیر خواهد گذاشت.
دبیر هیئت کشتی استان در پاسخ به اینکه نقطه ضعف این هیئت چیست، پاسخ داد: بزرگترین ضعفی که در حال حاضر هیئت کشتی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، عدم ثبات مدیریت است که باعث بی انگیزه شدن مربیان و ورزشکاران شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه آقای مشهدی آقایی، مدیرکل ورزش‌و‌جوانان استان، خود از پیشکسوتان این عرصه است، انتظار می‌رفت تا ایشان توجه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند اما تا به امروز انتظارات جامعه کشتی را برآورده نکرده است.
عباسی ادامه داد: درآمد هیئت کشتی قریب به 8 ماه است که متوقف شده است. استخر شهدای غواص واقع در پونک که مختص هیئت کشتی است توسط هیئت شنا اجاره شده که باید به ازای هر ماه 20 میلیون تومان اجاره پرداخت کند اما تا به امروز به تعهدات خود عمل نکرده است. هیئت کشتی به جز این مورد درآمد دیگری ندارد و بشدت از این موضوع متضرر شده است. مسئولین باید نسبت به حل این مشکل و پرداخت بدهی هیئت شنا اقدام کنند.
وی به دیگر مشکل این هیئت اشاره کرد و گفت: گاز مجموعه ورزشی تختی حدود 3 ماه است که قطع شده و این امر خود باعث دلسرد شدن ورزشکاران شده چون بعد از تمرین قادر به دوش گرفتن نیستند که این امر خود سبب شیوع بیماری‌هایی از قبیل قارچ در بین آن‌ها شده است. مدیرکل ورزش‌و‌جوانان قول داده است که طی چند روز آینده این مشکل برطرف شود.
این مسئول در مورد تعامل این هیئت با اداره ورزش‌و‌جوانان اظهار کرد: اداره ورزش‌و‌جوانان هیچ خدمتی به هیئت کشتی نکرده است و تعامل ما نیز فایده ای نداشته است؛ هرچند که هر خواسته ای که این اداره از ما خواسته، انجام شده است اما این اداره نسبت به ما کم لطفی داشته است.
وی در پایان از سعید اسکویی، معاونت غذا و دارو استان، شکایت کرد و تصریح کرد: کم لطفی ایشان شامل حال هیئت کشتی شده است. این مسئول قول داده بودند که هیئت هرگونه نیازی از قبیل مشاوره در تغذیه، روانشناس و ... را برطرف کند ولی باوجود نامه نگاری‌های متفاوت با این مسئول، توجهی به این مسئله نشده است. آقای اسکویی کم لطفی در حق هیئت کشتی کردند و ما را تنها گذاشتند.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان