۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح «اقتصاد مذاکراتی» به تولید ملی کمک نمی‌کند
کد خبر: ۹۹۷۴۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

طرح «اقتصاد مذاکراتی» به تولید ملی کمک نمی‌کند

استاد دانشگاه امام صادق (ع)، طرح اقتصاد مذاکراتی را مانع جدی تولی ملی دانست و گفت: طرح اقتصاد مذاکراتی به تولید ملی کمک نمی‌کند.

طرح «اقتصاد مذاکراتی» به تولید ملی کمک نمی‌کند

به گزارش خبرنگار « صبح قزوین » از یاسوج، حجت اله عبدالملکی، دیشب در جمع دانشجویان دوره خط امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد که در شهر مقدس قم برگزار شد، به طرح اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک طرح موقتی، تاکتیکی و کوتاه مدت نیست؛ بلکه یک راهبرد اساسی جهت قدرت یابی اقتصاد کشور در مقیاس جهانی است و علی رغم برطرف کردن مشکلات موقتی، ما را به قله های اقتصادی رسانده و به قدرت اقتصادی تبدیل می کند.


وی افزود: به عنوان مثال، ارزش یک بشکه نفت خامی که ما می فروشیم حدود چهل و پنج دلار می باشد که غب با فرآوری که روی آن انجام می دهد، بیش از هزار دلار از آن ارزش افزوده تولید می آفریند و منفعت اقتصای کسب می کند.


استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی را در صنعت نفت اجرایی کنیم، ارزش افزده بسیار بیشتری از غرب، سهم صنعت نفت کشور می شود.


وی به نگرانی آمریکا و غرب از اجرایی شدن طرح اقتصاد مقاومتی در ایران اشاره کرد و گفت: آنچه غرب و آمریکا را نگران می کند، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ایران است که اقتصاد آمریکا را تهدید خواهد کرد.


عبدالملکی به مذاکرات و اقتصاد مذاکراتی اشاره کرد و گفت: طرح اقتصاد مذاکراتی به تولید ملی کمک نخواهد کرد و آن را با موانعی جدی روبرو می کند.


وی افزود: طرح مسأله تعامل با جهان سرابی بیش نیست؛ زیرا حضور صد و بیست کشور جهان در در زمان تحریم در تهران، سندی بر ارتباط مناسب جمهوری اسلامی ایران با دنیا بوده است و پنج شش کشور خاص، کل دنیا محسوب نمی شوند.


استاد اقتصاد دانشگاه، مذاکرات را حل کننده مشکلات اقتصادی در حوزه عمومی ندانست و گفت: احتمال لغو تحریم های اقتصادی در نتیجه مذاکرات بسیار کم است.


وی افزود: حتی با رفع تحریم ها نیز مشکل اقتصاد کشور حل نمی شود و وابستگی اقتصادی بیشتر می شود.


عبدالملکی به توانمندی های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ما فقط در سه حوزه کشاورزی، انرژی و گردشگری می توانیم به یکی از قدرت های اقتصادی تبدیل شویم.


این استاد دانشگاه با انتقاد از رویه نا آگاه گذاشتن  مردم نسبت به واقعیت های اقتصاد جهانی، اظهار داشت: چرا به مردم نمی گویند که اقتصا دنیا مشکل دارد و چرا می خواهند اقتصادمان را به اقتصای که خود در حال فروپاشی است، گره بزنند؟

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان