۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بخش‌نامه نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی آثار منفی درپی خواهد داشت
کد خبر: ۹۹۵۷۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بخش‌نامه نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی آثار منفی درپی خواهد داشت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ابلاغ بخشنامه جدید نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دولت کار درستی نیست و آثار منفی درپی خواهد داشت.

بخش‌نامه نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی آثار منفی درپی خواهد داشت

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به ابلاغ بخش‌نامه نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دولت توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: طبق این بخش‌نامه‌ که اخیرا به همه وزارت‌خانه‌ها از جمله آموزش و پرورش ابلاغ شده از این پس هرکسی که استخدام شود تنها اجازه تحصیل در یک مقطع تحصیلی را دارد و اگر مدارک بالاتری هم بگیرد در مزایا و حقوق وی تاثیری نخواهد داشت که این مسئله مشکلاتی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر فردی با فوق دیپلم استخدام شود فقط می‌تواند لیسانس بگیرد و اگر بعد از آن فوق لیسانس هم بگیرد این مدرک در مزایای آن فرد تاثیری ندارد.

این نماینده مجلس افزود: مشخص نیست پشت این بخشنامه چه فلسفه‌ای وجود دارد اما این مسئله آثار منفی در پی خواهد داشت و باعث می‌شود انگیزه از کارکنان گرفته شود و به دنبال ارتقاء نباشند.

جعفری تصریح کرد: این موضوع یک نارضایتی بیشتری در آموزش و پرورش ایجاد کرده است بخصوص که این مسئله خیلی دیرهنگام به فرهنگیان ابلاغ شده است. بطور مثال فردی در آزمون شرکت کرده و پس از تلاش بسیار به نتیجه رسیده است حال متوجه شده این تلاش‌ها تاثیری در مزایای وی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما ابلاغ این بخشنامه کار درستی نیست بویژه برای آموزش و پرورش که معلمان پیوسته باید در حال یادگیری باشند تا بتوانند در یاددهی موفق باشند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه این بخشنامه با نظام رتبه‌بندی که اخیرا اعلام شده همخوانی ندارد، تاکید کرد: نمایندگان مجلس از سی استان در حال پیگیری این موضوع هستند ما نیز در بررسی اولیه‌ای که داشتیم و در گفت‌وگوهایی که با فرهنگیان داشته‌ایم متوجه شدیم دچار مشکل شده‌اند و امیدواریم سازمان مدیریت این مسئله را با جدیت پیگیری کند.

وی در خاتمه گفت: این بخشنامه چیزی شبیه یارانه‌ها است که 45 هزار تومان می‌دهند از آن طرف 400 هزار تومان روی قبوض آب و برق می‌گیرند. ما حتما در کمیسیون به این مسئله خواهیم بصورت جدی خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان