۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین برگزاری ۶۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در قزوین
کد خبر: ۹۹۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

برگزاری ۶۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: در طول هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه شروع و تا ۷ مهر ماه ادامه خواهد داشت نزدیک به ۶۰۰ برنامه پیش بینی شده است.

 برگزاری ۶۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس صحنه درخشان اقتدار کشور و فخر ملت ایران است.
وی افزود: در سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس باید تلاش شود تا روحیه مقاومت و ایثار و فرهنگ مقابله با استکبار در کشور نهادینه شود.
طاهرخانی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شعار این هفته در سال جاری با عنوان «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است چراکه خودباوری دینی از جمله ارمغان دفاع مقدس است که برای ما به یادگار مانده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: این هفته فرصتی است تا جایگاه نقش رهبری و امام خمینی(ره) در ایجاد وحدت و در خلق حماسه‌های دفاع مقدس همچنین قدرت‌ دفاعی کشور به شکل مناسبی تبیین شود.
این مسئول در ادامه بیان کرد: برای اینکه رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و یا تحریفی در آن صورت نگیرد باید بخشی از خدمات ایثارگران برای نسلی که آن را لمس نکرده‌اند، بازگو شود.
وی عنوان کرد: در طول هفته دفاع مقدس که از 31 شهریور ماه شروع و تا 7 مهر ماه ادامه خواهد داشت نزدیک به 600 برنامه پیش بینی شده که توسط سازمان‌ها، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، پایگاه‌های بسیج و دیگر اعضای ستاد اجرایی خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به احداث باغ موزه قزوین افزود: ساخت باغ موزه دفاع مقدس در قزوین با مساحت 10 هکتار یکی از اقدامات در حال پیگیری است که تاکنون پنج هکتار آن به صورت کامل تملک شده است.
وی در ادامه گفت: اعتبار اولیه برای اجرای فاز نخست این پروژه 20 میلیارد تومان پیش بینی شده است که این پروژه در چند فاز ساخته می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: معرفی شهدای شاخص استان، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، معرفی فرماندهان و رزمندگان شاخص استان، آثار و خاطرات رزمندگان و شهدا، تجهیزات نظامی باقی مانده از دفاع مقدس و احداث تالارهایی جهت برگزاری برنامه‌های منتسب به ارزش‌های دفاع مقدس در این مکان انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین ادامه داد: رونمایی از ۵ کتاب مرتبط با دوران دفاع مقدس، تجمع پیشکسوتان دفاع مقدس، سخنرانی فرمانده‌هان حاضر در دفاع مقدس در خطبه‌های پیش از نماز جمعه و رژه نیروهای مسلح از برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه ستاره‌های خاکی و اجرای رزمایش در شهر تاکستان گفت: بازسازی عملیات شکست حصر آبادان و ثامن‌الائمه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس است.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: برگزاری پیاده روی خانواده با حضور اقشار مختلف با میزبانی بسیج، نواخته شدن زنگ مهر مقاومت در مدارس استان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس و روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان