۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مراسم تشییع روز جمعه در امامزاده حسین قزوین
کد خبر: ۹۹۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مادر شهیدان "عظیمیان" درگذشت؛

مراسم تشییع روز جمعه در امامزاده حسین قزوین

مراسم تشییع درگذشت مادر شهیدان "عظیمیان" روز جمعه در امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

مراسم تشییع روز جمعه در امامزاده حسین قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مادر شهیدان "محمد و اصغر عظیمیان" امروز(پنج شنبه) به علت کهولت سن در قزوین درگذشت.
این مادر گرانقدر با تربیت دو فرزند انقلابی خود و تشویق آنها به حضور از جبه‌های جنگ برای دفاع از آرمان‌های انقلاب خدمت بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.
محمد عظیمیان، هفتم آبان ۱۳۴۶، در شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش عباس (فوت۱۳۵۶) و مادرش رقیه نام داشت.
تا دوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.
چهارم دی ۱۳۶۵، با سمت آرپی‌جی‌زن در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد، برادرش اصغر نیز به شهادت رسیده است.
همچنین اصغر عظیمیان، یکم آبان ۱۳۴۸، در شهر قزوین به دنیا آمد.
پدرش عباس در سال 1356 درگذشت و مادرش رقیه نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.
پنجم تیر ۱۳۶۶، با سمت آرپی‌جی‌زن در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به دست‌ها و سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
همچنین با منتشر شدن خبر درگذشت مادر شهیدان عظیمیان ظهر امروز(پنج شنبه) مرتضی روزبه استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی –امنیتی استاندار قزوین و سرهنگ طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در منزل این شهید به بازماندگان وی تسلیت گفتند.
لازم به ذکر است مراسم تشییع این مادر بزرگوار روز جمعه27 شهریورماه ساعت10 صبح – در ضلع جنوبی امامزاده حسین(ع) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان