۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین لغزندگی جاده در روز گذشته عامل سه فقره تصادف جرحی در استان شد
کد خبر: ۹۸۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین:

لغزندگی جاده در روز گذشته عامل سه فقره تصادف جرحی در استان شد

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: سه فقره تصادف جرحی در روز گذشته(چهارشنبه) روی داد که عامل آن لغزندگی سطح جاده‌های استان بود.

لغزندگی جاده در روز گذشته عامل سه فقره تصادف جرحی در استان شد
سرهنگ بهرام زینلی، رئیس پلیس راه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در خصوص وضعیت جاده‌ها در روز گذشته اظهار کرد: روز گذشته به واسطه وزش بادهای شدید و بارندگی در اتوبان‌های استان شاهد تعدادی تصادف خسارتی بودیم.
وی در ادامه افزود: برای تصادفات خسارتی که مبلغ آنها زیر 5 میلیون تومان باشد پلیس کروکی نمی‌کشد و فقط آنها را به بیمه معرفی می‌کند، روز گذشته به علت لغزنده بودن سطح جاده و سرعت زیاد رانندگان ما در اتوبان شاهد تصادف و واژگونی تعداد از این وسایل نقلیه بودیم.
این مسئول ادامه داد: از کل این تصادفات در روز گذشته(چهارشنبه) سه فقره آن جرحی بود، یک مورد در اتوبان قزوین- کرج، یک مورد قزوین – زنجان و یک مورد نیز جاده قزوین- تهران می‌باشد، علت این موارد نیز رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان هنگام بارندگی است.
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی استان از ادامه بارندگی و وزش بادهای سنگین در تعطیلات آخر هفته خبر داده است، رانندگان باید در سطح جاده‌های لغزنده و با وجود گردوخاک سرعت خود را کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت دهند.
زینلی اذعان کرد: سرعت مطمئنه، سرعتی است که شما زمانی در هر لحظه با اراده خود بتوانید ماشین را متوقف کنند و سرعتی را با توجه به شرایط جوی، وضعیت راننده و ماشین و راه برای خود اتخاذ کنید که هر لحظه نیاز به توقف باشد بتوان آن را متوقف کرد.
وی بیان کرد: فاصله طولی در آزادراه در جاده خشک 48 متر است در صورتی که در جاده لغزنده این فاصله دوبرابر شده و باید 96 تا صد متر راننده‌ها باهم فاصله داشته باشند؛ اما این موضوع از سوی رانندگان ما رعایت نمی‌شود.
رئیس پلیس راه استان قزوین در پایان در خصوص سفرهای آخر شهریور عنوان کرد: به دلیل اینکه تعطیلات آخر تابستان تا عید قربان و روز جمعه 4 مهرماه طول می‌کشد، توصیه ما به رانندگان این است برای برگشت برنامه‌ریزی کرده و آن را به جمعه بعدازظهر موکول نکنند تا با حجم ترافیک مواجه نشویم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان