۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیستم الکترونیکی انتخابات تحویل شورای نگهبان شد
کد خبر: ۹۸۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امیری در جمع خبرنگاران:

سیستم الکترونیکی انتخابات تحویل شورای نگهبان شد

سخنگوی وزارت کشور از تحویل سیستم الکترونیکی در روز گذشته به شورای نگهبان خبر داد.

 سیستم الکترونیکی انتخابات تحویل شورای نگهبان شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین جلسه ستاد انتخابات کشور، گفت: در این جلسه نیز آخرین برنامه‌ریزی‌هایی که برای استان‌ها در نظر گرفته شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در همین رابطه نیز رئیس قوه قضائیه بخشنامه‌ای را به محاکم قضایی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی صادر کردند که ستاد انتخابات ضمن تشکر از این صدور بخشنامه راه‌های اجرایی شدن آن را در حوزه وزارت کشور مورد بررسی و مدنظر قرار داد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: بر همین اساس قرار شد مسئولان کمیته حقوقی ستاد انتخابات هر استان شهرستان در ارتباط با دستگاه قضایی هر استان باشند.

امیری با باین اینکه مسئول انفورماتیک وزارت کشور آخرین گزارش‌ها از روند دستگاه‌های الکترونیک را در ستاد انتخابات تشریح کرد، افزود:‌ کارکرد یک دستگاه نمونه الکترونیک در جلسه اخیر مورد ارزیابی و تست قرار گرفت تا این دستگاه به شورای نگهبان ارسال شود و کارکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته آنچه که مدنظر شورای نگهبان بوده که به حق هم هست امکان نظارت 100درصدی این شورا در کلیه مراحل مختلف انتخابات است، شورای نگهبان ناظر انتخابات از بدو تا ختم انتخابات بوده و طبیعتاً باید امکان نظارت 100درصدی در کلیه مراحل فراهم شود.

سخنگوی وزارت کشور در تشریح دستگاه‌های الکترونیکی که قرار است در صورت تأئید شورای نگهبان در انتخابات آتی مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: این دستگاه شامل سه قطعه است که بخش اول شامل صندوق الکترونیک و قطعه‌ای دیگر مربوط به نظارت است که در اختیار نماینده شورای نگهبان در حوزه اخذ رأی قرار می‌گیرد و قطعه سوم هم مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

امیری ادامه داد: کارشناسان وزارت کشور روز گذشته همراه با کارشناسان شورای نگهبان و معاون انتخابات شورای نگهبان این سیستم را ارائه دادند که امیدواریم بر اساس جدول زمانبندی که تهیه شده کلیه مقدمات برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و البته الکترونیکی که سرعت و دقت و شمارش آرایش نسبت به سیستم دستی متفاوت است و اعتماد بیشتری هم ایجاد می‌کند فراهم شود.

وی در رابطه با مصوبه دولت مبنی بر برگزاری انتخابات الکترونیکی در 9 کلان‌شهر و برخی شهرستان‌ها گفت:‌ ما برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کل کشور نیازمند 400میلیارد تومان بودیم اما با توجه به منابع محدود کشور امکان تحقق این موضوع وجود ندارد، بنابراین بر اساس مصوبه دولت حدود 170 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 9 کلان‌شهر و برخی شهرستان‌ها تخصیص داده شده است.


انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان