۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امضای تفاهم نامه همکاری بین دو استان قزوین و دونتسک اوکراین
کد خبر: ۹۸۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار سرمایه گذار اوکراینی با استاندار قزوین مقرر شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین دو استان قزوین و دونتسک اوکراین

در دیدار سرمایه گذار اوکراینی با استاندار قزوین مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین دواستان قزوین و دونتسک اوکراین در آینده نزدیک امضاء می شود.

امضای تفاهم نامه همکاری بین دو استان قزوین و دونتسک اوکراین
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ،  مرتضی روزبه در دیدار سرمایه گذار اوکراینی بیان داشت: استان قزوین دارای ظرقیت ها و ویژه گی های خاصی است که نزدیکی به پایتخت و وجود مراکز و ظرفیت های گردشگری از جمله این مشخصات و قابلیت ها می باشد.
وی افزود : استان قزوین در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت های بسیاری است و در این عرصه حرفی برای گفتن دارد .
روزبه تصریح کرد : در مناسبات دانشگاهی قزوین می تواند تعاملات و همکاری های مناسبی با اوکراین داشته باشد و این امکان وجود دارد که پروژ هایی را بتوان در این حوزه ها تعریف کرد.
استاندار در ادامه با ابراز تاسف از وجود برخی مشکلات در بخش صنعت اظهار کرد :استان در بحث انرژی های نو آماده همکاری بین دو استان دونتسک و قزوین می باشد که در همین راستا آمادگی برای سرمایه گذاری مشترک در اجرا و توسعه طرح نیروگاه بادی 100مگاواتی شهرستان تاکستان وجود دارد.
روزبه گفت: با توجه به ظرفیت های موجود استان می توانیم گام های مناسبی در این زمینه برداریم و در این بخش استان قزوین دارای امکانات خاص خود می باشد .
وی در ادامه به موضوع قزوین شناسی و شناخت ظرفیت های قزوین اشاره و گفت :در راستای این تعاملات و همکاری ها باید سرمایه گذاران خارجی نگاه خاصی به ظرفیت ها و ویژگی های قزوین داشته باشند و سرمایه گذاران قزوین را به خوبی بشناسند و یک برنامه قزوین شناسی را در برنامه خود داشته باشند ، تا بتوانند شناسایی کامل از استان و ظرفیت هایش داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد یادداشت تفاهمی بین استان قزوین و استان دونتسک اکراین منعقد گردد تا از این طریق همکاری های بیشتری در آینده صورت گیرد که بر همین اساس به پیشنهاد استاندار مقرر گردید پیش نویس تفاهم نامه بین دو استان نگاشته شود ، که در راستای این تفاهم بتوان گام های خوب و موثری در حوزه همکاری ها و ارتباطات برداشت .
استان دونتسک از استان‌های شرقی کشور اوکراین است که با حدود ۴٫۵ میلیون نفر جمعیت پر جمعیت ترین استان اوکراین است و با مساحتی بالغ بر ۲۶۹۰۰ کیلومتر مربع تقریباً ۴٫۴ درصد از مساحت کل اوکراین را تشکیل می‌دهد. مرکز این استان شهر دونتسک می‌باشد. این استان که در جنوب شرق اوکراین واقع شده است.
انتهای پیام/


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان