۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گروه "تکخوانی زنان" تبرئه شد/ زنانی که کار خود را کردند و تبرئه شدند!
کد خبر: ۹۸۸۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با آرایش های غلیظ و صدایی بلندتر از همیشه

گروه "تکخوانی زنان" تبرئه شد/ زنانی که کار خود را کردند و تبرئه شدند!

حرکت عجیب درخشانی در مورد گروه تکخوانی بدون محابای خانم‌ها و پخش این قطعات از شبکه‌های ماهواره‌ای، با اعتراض رسانه‌ها و مردم و واکنش دستگاه قضا مواجه شد. این گروه از سوی دادگاه عمومی و انقلاب مورد بازخواست قرار گرفتند. اما امروز بر اساس خبر خبرگزاری فارس تمام اعضای گروه تبرئه شدند.

 گروه "تکخوانی زنان" تبرئه شد/ زنانی که کار خود را کردند و تبرئه شدند!
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، یکی از پدیده‌های عجیبی که سه دهه بعد از انقلاب فعالیتش بصورت خزنده شروع شد تلاش برای عادی سازی تکخوانی زنان بود.

 

شاید اولین تلاش ها انتشار و برگزاری قطعاتی با همخوانی زنها کنار مردان بود. آرام آرام میزان صدای زنان در این قبیل آثار بالاتر رفت و به جایی رسید که حتی گاهی صدای مرد فقط به‌عنوان یک زیرصدا برای توجیه خوانندگی زنان بود.
 

اما یکی دو سال اخیر اتفاق عجیبی افتاد. گروهی به نام ماه بانو به سرپرستی "مجید درخشانی" تمام احتیاط‌‌ها را کنار گذاشت و به‌صورت منسجم شروع به ضبط و توزیع آثاری با تکخوانی کامل خانم‌ها کرد.
 

گروه ماه بانو مرکب از چند خانم و یکی دو مرد بود. خانم‌هایی با آرایش‌های تند و غلیظ و با لباس‌های رنگارنگ و طراحی صحنه‌ای که می‌توانست به لحاظ بصری مخاطب را جلب کند.
 

صدا هم عموما تکخوانی و گاهی در بعضی قطعات همخوانی دو خانم و گروه بود. بعضی قطعات هم کاملا ریتمیک بود و یا به‌صورتی بود که می‎شد با آنها ضرب گرفت.
 


 

اما این پایان ماجرا نبود. گروه که می‌دید اعتراضی رسمی به‌وجود نیامده است قدم تند کرد. در زمانی که سخنرانی و مصاحبه یا حتی تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند ممنوع بود یکباره چند قطعه تصویری باکیفیت از این گروه و تکخوانی خواننده‌های  زن آن در بسیاری از شبکه‌ها پخش شد.

پخش شدن بی محابای این قطعات از شبکه‌های ماهواره‌ای و با کیفیت اچ.دی هم درستی این شائبه را بسیار کمرنگ می‌کرد که احتمالا فیلم‌ها بدون اجازه گروه بوده یا به بیرون درز کرده و ...که اساسا اغلب این شبکه‌ها هیچگاه بدون اجازه مسوول قانونی گروه اقدام به پخش این قطعات و درگیر شدن با قانون را نمی‌کنند.
 

این حرکت عجیب درخشانی که به‌نوعی اعتراض به عدم اجازه تکخوانی زنان هم تلقی می‌شد، در نهایت با اعتراض رسانه‌ها و مردم موجب واکنش دستگاه قضا شد. این گروه از سوی دادگاه عمومی و انقلاب مورد بازخواست قرار گرفتند. اما امروز بر اساس خبر خبرگزاری فارس تمام اعضای گروه تبرئه شدند.
 


 

بر اساس این خبر مجید درخشانی که سرپرستی گروه «ماه» را بر عهده دارد، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تبرئه شد.

همچنین برای اعضای این گروه از جمله مهدیه محمدخانی، شاهو عندلیبی، کوشان یغمایی، جمشید اصغرزاده، نسیم اربابی، شیوا احمدی، سحر کمالوند، سارا مهرافشا و زهرا رنج‌پور قرار منع تعقیب صادر شده و اتهامات وارده به این گروه رفع شده است.
 

بر همین اساس مجید درخشانی در کنسرت گروه «سروآزاد» به سرپرستی سید علی مصطفوی و خوانندگی مجتبی عسگری حضور خواهد داشت. این کنسرت در تاریخ پنج‌شنبه 2 مهر ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
 

لازم به ذکر است طبق اعلام  بعضی رسانه‌ها، چندی پیش گروه "ماه بانو" در لندن کنسرتی با تک خوانی خانم‌ها و به پاسداشت زنان خواننده پیش از انقلاب و در سالروز روز جهانی زن برگزار کرد و بعد از آن اعضای به صورت گروهی "کشف حجاب" کردند و تصویرشان در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.



انتهای پیام/7008

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان