۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت یک‌ماه یارانه نقدی به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد
کد خبر: ۹۸۶۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به میزان بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان

دولت یک‌ماه یارانه نقدی به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد

با تداوم تاخیرها در واریز یارانه‌های نقدی، سرانجام دولت یک ماه یارانه نقدی به میزان بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد.

 دولت یک‌ماه یارانه نقدی به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، روزی که قرار شد قانون هدفمندسازی یارانه ها اجرا شود، روز ۲۸ آذرماه سال ۸۹ بود. به مرور زمان دولت هر ماه چند روز در پرداخت یارانه های نقدی تاخیر کرد و سرانجام تمام این تاخیرها منجر به این شد که دولت یک ماه کامل در پرداخت یارانه های نقدی به یارانه بگیران تاخیر داشته باشد و بر این اساس، یک ماه به یارانه بگیران بدهکار شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده است که پنجاه و پنجمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ شنبه ۲۸ شهریور ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، این در حالی است که پنجاه و شش ماه از زمان اجرای این طرح می گذرد.

بر این اساس با تاخیر یک‌ماهه در واریز یارانه نقدی، دولت بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۷۶ میلیون ایرانی یارانه‌بگیر بدهکار می‌شود.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی چند هفته پیش روز واریز یارانه های نقدی برای دولت را «مصیبت عظما» توصیف کرد و با اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی ماهیانه گفت: با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.

همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم پرداخت یارانه‌ نقدی را «عذاب آور» خوانده و گفته است: بسیاری از شب‌ها از نگرانی اینکه چطور باید پول یارانه نقدی را تامین کنیم، خوابم نمی‌‌برد.

وی از پرداخت یارانه نقدی همچون وزیر اقتصاد به عنوان یک مصیبت بزرگ یاد کرده و با اشاره به اینکه تقریبا ٨٠ تا ٩٠ درصد درآمد ناشی از فروش شرکت گاز و ٨٠ درصد درآمد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از محل فروش فرآورده ها به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، اظهارداشته است: جمع کردن پول هدفمندی و رساندن به موقع آنها واقعا «عذاب الیمی» است و همان طور که آقای طیب نیا وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند، واقعا عذاب آور است.

البته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، تعداد یارانه بگیران را بیش از ۷۶ میلیون نفر اعلام کرده است.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان