۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اسلام مخالف خوشی های انسانی نیست/ تمام جوانب زندگی در دین لحاظ شده است
کد خبر: ۹۸۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت الله زابلی:

اسلام مخالف خوشی های انسانی نیست/ تمام جوانب زندگی در دین لحاظ شده است

آیت الله زابلی: اسلام با خوشی انسان مخالفتی ندارد،اسلام دین انسانیت بوده و تمام جوانب زندگی انسان را لحاظ کرده است.

اسلام مخالف خوشی های انسانی نیست/ تمام جوانب زندگی در دین لحاظ شده است

به گزارش صبح قزوین، آیت الله زابلی استاد حوزه و دانشگاه در جلسه طرح ولایت، در رابطه با جوان، ولایت مداری و اخلاق، اظهارکرد: اگر کتب تمام اهل سنت و شیعه را بررسی کنیم یک روایت ساختگی از پیامبر که در رابطه با امام علی(علیه السلام) فرموده باشند، وجود ندارد اگر این گونه باشد ما از همه ی اعتقاداتمان برمی گردیم.
انسان باید تعصب داشته باشد و روی ارزش ها و مبانی اخلاقی خود محکم، بایستد.

وی ادامه داد: شخصیتی چون گاندی وقتی  برای ورود به انگلستان با حیوان اهلی اش وارد شد که خلاف قانون انگلیس بود و مانعش شدند؛ فقط به دلیل این که روی این حیوان تعصب داشت حاضر نشد بدون آن به این کشور وارد شود و آنها را واردار کرد که در خواستش را بپذیرند.
اما، ما روی شهدا و مبانی دین به این مقدار کم هم تعصب نداریم.

آیت الله زابلی با بیان اینکه اسلام دین انسانیت است، بیان کرد: انسان دارای غرایضی می باشد  که یکی از غرایض انسانی لذت طلبی است؛ که انسان میلیاردها پوند، دلار و درهم باید خرج کند تا که این بخش از زندگی انسان تعبیه شود.

وی در ادامه افزود: اسلام با خوشی انسان مخالفتی ندارد، اما اسلام دین انسانیت می باشد و تمام جوانب زندگی انسان را لحاظ کرده است.
تنها بعد عبادات را در نظر نگرفته بلکه بعد معنوی و مادی را مخلوط کرده و لذت در همه ابعاد تعریف شده است؛ امام صادق(ع) می فرمایند: کسانی از معنویات لذت نمی برند که غرق مادیات هستند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر در وادی معنوی قرار بگیرید از عبادات و شرکت در مراسم عزاداری هم لذت می بریم.
اگر بخواهیم به این مقام برسیم باید چند قدم بیشتر از این شرایطی که در آن هستیم، برداریم.

وی اضافه کرد: امروز ما محدود است و فردای ما نامحدود خواهد بود.
امروز ما را خداوند تامین کرده است و فرموده که فردا را باید با تامل در زمان حال خود بسازیم.
اولین مرحله ی عنایت به ما نفس کشیدن می باشد، در صورتی که ما به این مقدار هم شکرگزار نعمات خدا نیستیم و بیشتر اهل شکم پرستی و مال دوستی هستیم.

آیت الله زابلی تصریح کرد: دومین رزق و روزی ما نور و روشنایی مثل خورشید است و سومین رزق، آب می باشد و نان و گندم از نعمت های دیگری می باشد که خداوند بر ما ارزانی داشته است.
حال این سوال مطرح می شود که چه میزان برای امروز و چه قدر برای فردا تلاش کنیم؟

این استاد طرح ولایت اذعان داشت: برای امروز محدود که حداکثرش 120 سال می باشد بی انصافی خواهد بود که هم اندازه ی آخرت مان دوندگی داشته باشیم و فردایمان را فراموش کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به حضور قلب در نماز، گفت: نباید به داشته های خود مثل زیبایی، ایمان و مال افتخار کنیم و دچار غرور شویم؛ امثال زبیر که زمانی جزء اهل بیت حساب می شدند و ایمان راسخی داشتند؛ این گونه به جایی برسند که علیه امام زمان خود جبهه بگیرند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: حکمت تکرار اذکار نماز این است که از خداوند ثبات در ایمان را بخواهیم.
اگر توانستیم دو رکعت نماز با کیفیت و با یاد خدا بخوانیم برای فردای قیامت مان کافی خواهد بود، جایگاه لغزش ها زیاد است.
برای نمونه در کربلا هزار و 500 نفر به کمک امام حسین(ع) آمدند اما فقط 72 نفر باقی ماندند؛ میدان امتحانات  سخت است و باید استقامت داشته باشیم.

وی در خصوص دلایل برآورده نشدن حاجات عنوان کرد: شاید خیرما در برآورده شدن خواسته یمان نبوده است؛ در دعای کمیل امام علی(ع) از خداوند می خواهد که گناهانی را که موجب حبس دعا می شود رفع فرماید، سوم اینکه وقتی خواسته ای از خدا داریم در جهت برآورده شدن آن نیز تلاش کنیم، با نشستن و دعا کردن صرف، حاجات برآورده نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان