۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری همایش علمی ویژه دانش‌آموزان محروم شمال فارس/ تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان روستا
کد خبر: ۹۷۶۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برگزاری همایش علمی ویژه دانش‌آموزان محروم شمال فارس/ تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان روستا

مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید هاشمی از برگزاری همایش بزرگ علمی ویژه دانش‌آموزان نخبه محروم استان فارس به همت این گروه خبر داد.

برگزاری همایش علمی ویژه دانش‌آموزان محروم شمال فارس/ تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان روستا

علی‌رضا هاشمی، مسئول گروه جهادی شهید هاشمی استان فارس در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین در شیراز، در حاشیه برگزاری اردوی جهادی که مشغول خدمترسانی به اهالی روستاهای محروم خسروشیرین، محمدآباد و فتح آباد از توابع شهرستان آباده است، گفت: این گروه جهادی در زمینه عمرانی به ساخت خانه عالم، خانه برای نیازمند، سرویس بهداشتی و دیوارنویسی در روستا پرداخته است.

 

وی با بیان اینکه در عرصه بهداشت و درمان، اکیپ پزشکی به روستاهای هدف اعزام کرده ایم، از شناسایی بیماران روستاها برای معرفی به پزشک متخصص خبر داد و افزود: گروه واکسیناسیون نیز به روستاهای خسروشیرین، فتح آباد و محمدآباد اعزام شده اند.

 

مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید احمدرضا هاشمی، دیدار با خانواده محترم شهدا، کلاس های اعتقادی، احکام، اخلاق، مشاوره خانواده ها، جلسات معرفی و مسابقات ورزشی از جمله فعالیت های فرهنگی این گروه جهادی برشمرد و تصریح کرد: برپایی نماز جماعت در روستا، پیاده روی خانوادگی، مسابقات فرهنگیف گلباران قبوزر مطهر شهدا، محرومیت زدایی و شناسایی محرومان روستا از دیگر برنامه ها بود.

 

هاشمی از تهیه بسته های حمایتی و رایزنی با کمیته امداد و خیران برای کمک به محرومان روستا خبر داد و گفت: تهیه جهیزیه برای زوج های جوان روستا از دیگر خدماتی بود که گروه جهادی دانشجویی شهید هاشمی ارائه کرد.

 

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی، آسیب شناسی در زمینه مباحث کشاورزی و مشاوره به اهالی روستاهای هدف در خصوص تعیین الگوی صحیح کشت در برنامههای گروه جهادی شهید هاشمی قرار گرفت، ادامه داد: در زمینه علمی نیز کلاس های تقویتی درسی و کنکور برگزار شد و با شناسایی افراد نیازمند، آن ها به موسسات آموزشی معرفی کردیم.

 

مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید احمدرضا هاشمی از برگزاری همایش بزرگ علمی ویژه دانش آموزان نخبه محروم شمال استان فارس خبر داد و افزود: این همایش به همت گروه جهادی شهید هاشمی وابسته به بسیج دانشجویی و با همکاری بسیج دانش آموزی آباده، خیران در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

 

هاشمی، بیکاری، نبود روحانی و پزشک، عدم مدیریت صحیح توزیع آب برای کشاورزی و فرسایش خاک از مشکلات روستاهای فتح آباد، خسروشیرین و محمدآباد عنوان و خاطرنشان کرد: عدم توجیه اهالی روستا در خصوص هرس درختان، الگوی کشت نامناسب و مباحث فرهنگی از دیگر مشکلات این روستاها است.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان