۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین معادل بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده قبلا پول چاپ شده است
کد خبر: ۹۷۰۲۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معادل بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده قبلا پول چاپ شده است

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که معادل بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده قبلا پول چاپ شده است.

معادل بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده قبلا پول چاپ شده است

سیدسعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، درباره پول‌های بلوکه شده کشور در حساب‌های خارجی گفت: ما در سال‌های متوالی از بخشی از ذخیره‌های ارزی خود استفاده کردیم.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: وقتی در حساب‌های ما در خارج از کشور پول وارد شده است، ما معادل آن در کشور پول چاپ کرده و در اختیار مردم گذاشته‌ایم و اگر اکنون 150 میلیارد دلار در خارج کشور پول بلوکه شده داریم 100 میلیارد آن مربوط به ذخیره‌های ارزی کشور است که پشتوانه پولی ما را تشکیل می‌دهد و کسی نمی‌تواند به آن دست بزند.

زمانیان با اشاره به اینکه دولت اکنون می‌تواند روی 29 یا 30 میلیارد دلار حساب کند، گفت: اگر احیاناً این پول‌ها بدون برنامه‌ریزی وارد کشور شود تورم 30 الی 40 درصدی را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ این پول باید به سمت پروژه‌های زیربنایی مانند احداث راه و کارخانه و خطوط ریلی و زیرساخت‌های پتروشیمی و نفتی هدایت شود.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسانی دل خوش کرده‌اند که این پول‌ها وارد کشور خواهد شد باید بدانند این ها همه بدهی‌های بانک مرکزی است که قانوناً هم نمی‌توان بخشی از آن را وارد کشور کرد و آن قسمتی هم که وارد می‌شود باید در حساب بانک مرکزی بنشیند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان