۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تحریم‌های ظالمانه قدرت های جهانی یک شبه لغو نمی شود ولی ما این کار را کردیم/ اجازه نمی‌دهیم برای ما تصمیم بگیرند
کد خبر: ۹۶۷۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی در مجمع سراسری فرماندهان سپاه:

تحریم‌های ظالمانه قدرت های جهانی یک شبه لغو نمی شود ولی ما این کار را کردیم/ اجازه نمی‌دهیم برای ما تصمیم بگیرند

رئیس جمهور گفت: هرگاه همه با هم و در کنار هم بودیم وحدت و یکپارچگی را در سایه نظام و فرامین رهبری، قانون اساسی و قانون انجام داده‌، پیروز و موفق بوده و دشمن را به شکست و عقب نشینی وادار کرده‌ایم.

 تحریم‌های ظالمانه قدرت های جهانی یک شبه لغو نمی شود ولی ما این کار را کردیم/ اجازه نمی‌دهیم برای ما تصمیم بگیرند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان سپاه طی سخنانی با اشاره به هفته دفاع مقدس و همچنین تشکیل نیروهای سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های بسیار بزرگ و سنگینی در راه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی بر عهده داشته‌اند.

روحانی افزود: هرگاه همه با هم و در کنار هم بودیم وحدت و یکپارچگی را در سایه نظام و فرامین رهبری، قانون اساسی و قانون انجام داده‌، پیروز و موفق بوده و دشمن را به شکست و عقب نشینی وادار کرده‌ایم.

وی با اشاره به وظایف نیروهای مسلح و سپاه به عنوان نگاهبانان دستاوردهای انقلاب گفت: این وظیفه برعهده نمایندگان نیز گذاشته شده است و آنها در قسم‌نامه خود به این وظیفه مهم قسم یاد می کنند و البته این وظیفه برای شورای عالی امنیت ملی نیز ذکر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی برای پاسداری از انقلاب، نظام و حفظ تمامیت ارضی تشکیل شده است، تصریح کرد: شبیه همین وظیفه نیز برای ارتش آمده است، طبق قانون اساسی استقلال نظام و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی معنا شده و این وظیفه فقط بر یک نهاد نیست بلکه همه نهادها وظایف خاص و عامی هم دارند.

روحانی تأکید کرد: همه باید در کنار هم بوده و هم‌افزایی داشته باشیم و خود را جدا از دیگران ندانیم.

وی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را تشکیل نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود:نمی توان بین انقلاب و نظام فاصله ایجاد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام اوجب واجبات است، گفت: انقلاب اسلامی از نظام جمهوری اسلامی جدا نیست، دو مسیر درست نکنیم یک مسیر انقلاب اسلامی و یک مسیر نظام جمهوری اسلامی؛ نظام جمهوری اسلامی محصول انقلاب اسلامی است، انقلاب در دل خود شعار استقلال، آ‌زادی و جمهوری اسلامی دارد.

روحانی افزود: امام(ره) حکومت اسلامی را به نظام جمهوری اسلامی تفسیر کردند و شعارشان هم نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: ما قدم به قدم هدف استقلال را با تمام معنای وسیعش تکمیل کردیم. اگر فکر کنیم که به استقلال 100 درصد رسیده‌ایم که البته در معنای سیاسی‌اش به این هدف دست یافته‌ایم، اگر چه در ابعاد علمی و اقتصادی دارای استقلال هستیم اما باید برای تحکیم آن قدم های بیشتری برداریم.

رئیس جمهور افزود: اینکه در گذشته یک سفارتخانه، یک سفیر، یا ابرقدرتی یا یک حاکم مستبد و مزدور برای سرنوشت ما تصمیم می گرفت، آن صحنه به طور کامل از بین رفته است، دیگر هیچ قدرت و ابرقدرتی امروز نیست که برای مسیر نظام تصمیم بگیرد نه قادر است تصمیم بگیرد و نه اجازه خواهیم داد که او برای ما تصمیم بگیرد.

وی افزود: استقلال به این معناست که بتوانیم منافع خودمان، دوستانمان و مسلمانان را مد نظر قرار دهیم.

روحانی با تأکید بر اینکه باید استقلال را به معنای وسیع کلمه مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: اینکه اگر نتوانیم نفت خودمان را در بازار جهانی بفروشیم، با آن استقلال به معنای کامل و آزادی عمل در صحنه جهانی به طور کامل منافات دارد.

رئیس جمهور گفت: درست است که ما تحریم های ظالمانه قدرت‌های بزرگ را نپذیرفتیم و آنها را ظالمانه و غیرقانونی اعلام کردیم اما متاسفانه دیگران به آن تحریم، عمل کردند و از آن یک میلیون بشکه نفتی که گفته بودند ایران بفروشد، یک بشکه اضافه نیز هیچ کشوری نخرید حتی کشورهای دوست.

روحانی ادامه داد:‌ تحریم ظالمانه ای که در بحث بانکی اجرا کردند گرچه غلط و ظالمانه و غیرقانونی بود اما حتی کشورهای همسایه و حتی کشور های دوست ما و حتی عراق هم حاضر نشد این تحریم را ظالمانه بداند و زیر پا بگذارد و نقض کند.

رئیس جمهور گفت: پس خودمان باید ظهور و بروز استقلال خود را در صحنه جهانی به عنوان یک کشور انقلابی بروز بدهیم.

وی افزود: انقلابی بودن به این معنا نیست که ما در سخن و بیان انقلابی حرف بزنیم اما در عمل نتوانیم از منافع مردم خود به خوبی دفاع کنیم.

روحانی گفت: بروز و ظهور انقلاب در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و بروز و ظهور استقلال نیز در شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی تجلی می یابد.

رئیس جمهور افزود: باید بتوانیم با منطق، استقلال، قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی در صحنه جهانی و با اتحاد ملت بزرگ ایران تحریم های ظالمانه را بشکنیم و لغو کنیم و عملا زیر پا بگذاریم.

روحانی گفت: اینکه ما بگوییم تحریم ها ظالمانه است که البته ظالمانه بوده، اما دیگران به آن عمل کنند و اینکه بگوییم تحریم ظالمانه است اما یک کشتی بزرگ در ساحل خلیج فارس در منطقه شمالی خلیج فارس در بندرگاه‌های ایران به خاطر تحریم پهلو نگیرد و کشتی که بار ایران را حمل می کند در سواحل کشورهای جنوبی پهلو بگیرد و برای هر کانتینر، 700 دلار اضافه از جیب مردم پرداخت کنیم تا آن بار را از ساحل جنوبی به ساحل شمالی بیاوریم، این با آن استقلال به معنای عام کلمه سازگار نیست.

رئیس جمهور افزود: البته نمی خواهم بگویم تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی را یک روزه یا یک شبه می شود لغو کرد، اما ما در عمل، با همت امت و ملت و با دلاوری‌های نیروهای مسلح و با هدایت رهبری شجاع توانستیم این کار را انجام دهیم.


انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان