۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نقش الگودهی حضرت علی و حضرت فاطمه برای زوج‌های جوان باید پررنگ باشد
کد خبر: ۹۶۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

نقش الگودهی حضرت علی و حضرت فاطمه برای زوج‌های جوان باید پررنگ باشد

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: زندگی جوانان و زوج‌های جوان می‌تواند براساس نوع رفتارهای این زوج آسمانی شکل بگیرد زیرا اختلافات امروز بسیاری از خانواده‌ها به دلیل رفتارهای نادرست زوجین با یکدیگر است.

نقش الگودهی حضرت علی و حضرت فاطمه برای زوج‌های جوان باید پررنگ باشد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را یک واقعه مهم و درس آموز دانست و گفت: ازدواج این دو معصوم(ع) برای مردم به خصوص خانواده‌ها و زوج‌های جوان دارای نکات اخلاقی برای زندگی است.
وی در ادامه افزود: این ازدواج مبارک در مرحله اول الهی بودن قرار دارد زیرا به واسطه رضایت خداوند و به خاطر خدمت به بندگان خدا این ازدواج واقع شد.
این کارشناس دینی اذعان کرد: نکته دیگر این ازدواج ساده برگزار شدن آن بود که حتی جهیزیه، اقلام و وسایل زندگی که حضرت فاطمه زهرا(س) داشتند بسیار مختصر و در حد مردم تهیدست بود که باید جوانان و بانوان ما این روش زندگی را الگوی خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که حضرت به آن توجه داشت محبت به اعضای خانواده بود که در روایات و احادیث بیان شده که حضرت فاطمه زهرا (س) هرگز چیزی را که در توان حضرت علی (ع) نبود درخواست نمی‌کردند و توجه ویژه‌ای نسبت به امام حسن(ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب و سایر اعضای خانواده داشتند.
عباسی ضمن توصیه به زوج‌های جوان در رابطه با الگوگیری از سبک زندگی ائمه(ع) بیان داشت: زندگی جوانان و زوج‌های جوان می‌تواند براساس نوع رفتارهای این زوج آسمانی شکل بگیرد؛ زیرا اختلافات امروز بسیاری از خانواده‌ها به دلیل رفتارهای نادرست زوجین با یکدیگر است.
وی با شاره به برگزاری ازدواج‌های ساده و به دور از هرگونه تکلف اذعان کرد: باید ازدواج جوانان را به صورت مختصر برگزار نموده و مراسم ازدواج در مهمانسراها با انواع غذا‌های گوناگون و تشریفات فراوان همراه نباشد که این مسئله اگر همراه با اسراف و تشریفات با هزینه‌های زیادی صورت بگیرد مورد رضای خداوند و سیره ائمه معصومین نخواهد بود.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان