۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین طرح نشاط معنوی بادو اصل اجراي نيات واقفين و تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا شد
کد خبر: ۹۶۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین:

طرح نشاط معنوی بادو اصل اجراي نيات واقفين و تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا شد

حجت الاسلام مصطفی نوروزی : طرح نشاط معنوی با توجه به دو اصل "اجراي نيات واقفين" و "تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي" برگزار شد

طرح نشاط معنوی بادو اصل اجراي نيات واقفين و تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه اختتامیه طرح نشاط معنوی که در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد برنامه‌ریزی صحیح، منطقی و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان موجب جهت‌دهی و ارتقاء سطح معرفتی و معارفی، دانست و اظهار داشت : برنامه‌ریزی صحیح، منطقی و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان موجب جهت‌دهی و ارتقاء سطح معرفتی و معارفی، حرکت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و سیاسی آنان است.
چه بسا حرکت، جنبش، تفریح با هدف گیری دقیق علمی و عملی، و در یک جمله گذران صحیح اوقات فراغت از ویژگی‌های یک جوان بالنده و بانشاط در محیط‌های سلام و معنوی است که سرشار از احساس شخصیت و هویت فردی و اجتماعی است.
داشتن هدف به صورت واضح و ملموس به تلاش انسان معنی و مفهوم می‌بخشد.
وی در ادامه افزود : این مهم می‌طلبد برنامه‌ریزی کلانی در این خصوص در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شود و از فرصت بدست آمده حداکثر استفاده در راستای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و زمینه‌سازی برای حضور و انس نوجوانان و جوانان با این اماکن متبرکه برده شود.
لذا در این راستا طرح تابستانی نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی و هدف‌بخشی به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جهت اجرا در جوار آستان مقدس و نورانی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌گردد.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در تشرح اهداف طرح تابستانی نشاط معنوی افزود : 1.
استفاده از ظرفيت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطيلات تابستاني در جهت قطب فرهنگي نمودن بقاع متبركه.
2.
بهينه‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقويت و ارتقاء بنيه اعتقادي، ديني، اخلاقی و ارزش‌هاي انقلاب اسلامی.
3.
سوق دادن نسل جوان به فعاليت‌هاي فرهنگي و قرآني علی‌الخصوص حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه.
از اهداف طرح تابستانی نشاط معنوی در سال 1392 می بود که در حد توان در رسیدن به آن تلاش نمودیم.
وی در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی طرح تابستانی نشاط معنوی گفت : برگزاری نشست خبري و انعکاس در شبکه‌ استاني به همراه اطلاع‌رساني وسيع ـ جهت جذب حداکثری ـ از طريق نصب بنر و پوستر بصورت متمركز به همراه پخش تيزر بومي‌سازي شده از شبکه ی استانی با توجه به دو اصل "اجراي نيات واقفين" و "تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي" و همچنین اعلام فراخوان جهت ثبت‌نام جوانان و نوجوانان در کلاس‌هاي اوقات فراغت در مدارس، مساجد، نمازجمعه، کانون‌هاي فرهنگي، رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات محلي از جمله فعالیت های برنامه ریزی جهت تبلیغات و اطلاع رسانی طرح تابستانی نشاط معنوی سال 92 بود.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خاتمه از تلاش های کلیه نیروهای ستادی و اجرایی ، مربیان ، مدیران ، امناء و خادمین بقاع متبرکه و به ویژه معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و کارشناس این معاونت آقای سعید رحیمی که در برگزاری هرچه باشکوه تر برگزاری این طرح ،تلاش نمودند تقدیر و تشکر نمود.
لازم به یادآوری است در این مراسم از مربیان ، دانش آموزان برتر و عوامل ستادی و اجرایی این طرح تقدیر شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان