۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخی اسکناس‌های تقلبی دست مردم "کپی رنگی" است نه "جعلی"
کد خبر: ۹۵۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی:

برخی اسکناس‌های تقلبی دست مردم "کپی رنگی" است نه "جعلی"

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه تاکنون با هیچ مورد جعل اسکناس که در آن ویژگی‌های امنیتی اسکناس شبیه سازی شده باشد، برخورد نکرده ایم، گفت: کپی رنگی اسکناس به معنای جعل نیست.

برخی اسکناس‌های تقلبی دست مردم "کپی رنگی" است نه "جعلی"
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، امیر شکری در حاشیه بازدید خبرنگاران از مراحل چاپ اسکناس و ضرب سکه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه علت افزایش اسکناس های 10 هزار تومانی تقلبی در سطح جامعه چیست؟ اظهار داشت: تاکنون با هیچ مورد جعل اسکناس که در آن ویژگی های امنیتی اسکناس شبیه سازی شده باشد، برخورد نکرده ایم.
رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی افزود: کپی رنگی از اسکناس که در دست مردم به عنوان اسکناس جعلی شناخته می شود، جعل محسوب نمی شود.
شکری با بیان اینکه از دید بانک مرکزی جعل به معنای شبیه سازی ویژگی های امنیتی اسکناس است، گفت: تاکنون موردی دیده نشده که در آن ویژگی های امنیتی اسکناس در آن جعل شده باشد.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی براینکه چرا کپی‌های رنگی اسکناس در کشور وجود دارد؟ گفت: دلیل این امر را می توان در زیاد بودن دستگاه های کپی رنگی در کشور دانست که به وفور یافت می شود.
شکری در همین ارتباط افزود: بانک مرکزی در بخش عرضه تمام تلاش خود را به کار می برد تا وجوه ممیزه قابل تشخیص برای اصل بودن اسکناس قرار دهد و در بخش تقاضا هم مردم باید دقت لازم را به خرج داده و وجوه ممیزه را شناسایی کنند تا بتوانند اسکناس اصل را از جعل تشخیص دهند.
رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در ادامه درباره برنامه بانک مرکزی برای تولید اسکناس در سال جاری گفت: طبق برنامه قرار است 800 میلیون قطعه اسکناس تا پایان سال تولید شود.
وی هزینه چاپ هر برگ اسکناس را حدود 120 تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته 700 میلیون قطعه اسکناس امحا شده و این حالی است که در رکورد امحاء 1.2 میلیارد قطعه اسکناس را در سال نیز داشته ایم.
شکری هزینه بازتولید اسکناس های فرسوده را حدود 100 میلیارد تومان در سال عنوان کرد و گفت: به این هزینه باید هزینه امحاء اسکناس های فرسوده را نیز اضافه کرد.
رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از نهایی شدن چاپ ایران چک های 50 هزار تومانی جدید خبر داد و افزود: تمام ایران چک های سفارش داده شده، چاپ و تحویل اداره نشر اسکناس های بانک مرکزی شده که بخش عمده آن از طریق بانک ها بین مردم توزیع شده است.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان