۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بی طرفی در انتخابات با اعتماد مردم و نامزدها به مجریان و ناظرین انتخابات خود را نشان می دهد
کد خبر: ۹۵۸۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار خطاب به دست اندرکاران برگزاری انتخابات :

بی طرفی در انتخابات با اعتماد مردم و نامزدها به مجریان و ناظرین انتخابات خود را نشان می دهد

استاندار خطاب به دست اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید کرد: رعایت بی طرفی در انتخابات با اعتماد مردم و نامزدها به مجریان و ناظرین انتخابات خود را نشان می دهد.

 بی طرفی در انتخابات با اعتماد مردم و نامزدها به مجریان و ناظرین انتخابات خود را نشان می دهد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، مرتضی روزبه در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان قزوین که با حضور رییس و اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان و فرمانداران در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، باید در اوج همکاری‌های خود این راهبرد را به نمایش بگذاریم.
وی افزود: در برگزاری انتخابات نیز باید به معنای حقیقی کلمه، همدلی و همزبانی را به نمایش گذاشته و نقش خوبی در نمایش اقتدار ملی ایفا کنیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصلی است که اهمیت و حساسیت آن بر کسی پوشیده نیست، زیرا ما در ایرانی زندگی می‌کنیم که در گذشته رژیم‌هایی داشته که هر یک از آن‌ها در اوج اقتدار، خود را از مردم بی‌نیاز می‌دانستند.
روزبه ادامه داد: این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران همواره بر مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف تأکید داشته، زیرا نظامی برخاسته از مردم بوده و تاکنون این معنا را ثابت کرده است.
این مسئول عنوان کرد: ابعاد داخلی و بین‌المللی انتخابات به حدی حائز اهمیت است که باید درک صحیحی از این واقعه مهم داشته و به گونه‌ای رفتار کنیم که مسائل ریز و جزئی قبل، هنگام و بعد از انتخابات نتواند بر زیبایی این امر سایه افکنده و شکوه آن را خدشه‌دار کند.
استاندار قزوین تصریح کرد: انتخابات یکی از مولفه‌های مهم امنیت ملی به شمار می‌رود و قطع‌ به یقین بر اساس همین حضور است که تحلیل‌های دنیا نسبت به ما، فراز و نشیب پیدا می‌کند.
روزبه گفت: باید تلاش کنیم، در این انتخابات ضمن رقابت سالم، شور انتخاباتی و رعایت آموزه‌های دینی که ما را به جایگاه تعریف شده زندگی سیاسی سالم رهنمون می‌کند، بهترین انتخابات را برگزار کنیم.
وی بیان کرد: نامزدها نیز نقش مهمی در این شورآفرینی ایفا می‌کنند و باید با تکیه بر شایستگی‌ها و ویژگی‌های خود فضای انتخاباتی را گرم کرده و بدون تخریب، فحاشی و آلوده کردن فضای جامعه، نشاط انتخاباتی جامعه را افزایش دهند.
استاندار قزوین افزود: برای تحقق این امر، اصل بی‌طرفی برای همه دست‌اندرکاران انتخابات ضروری است و همه ما باید امین مردم و نامزدها باشیم تا هم مردم نسبت به ما اعتماد داشته و هم نامزدها نسبت به ما حس خوب امانت‌داری داشته باشند.
روزبه اضافه کرد: این مهم با سخنرانی و برگزاری همایش محقق نمی‌شود بلکه باید در عمل به این معنا دست پیدا کنیم.
وی عنوان کرد: بحث سلامت انتخابات بحث بسیار مهمی است و جزو آرزوهای ماست که برگزاری انتخابات به مجهزترین فناوری روز دنیا تجهیز شده و سازوکار برگزاری آن به حدی شفاف باشد که از علم روز حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: دنیا تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارد، اما مشکل ما این است که در آخرین ماه‌های نزدیک برگزاری انتخابات در این فضا قرار می‌گیریم.
روزبه گفت: سوالات اساسی در مورد هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات وجود دارد و ما که مسئولان امر در برگزاری انتخابات هستیم، حتی به نزدیک‌ترین افراد خود نمی‌توانیم پاسخ قانع‌کننده‌ای در این مورد بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم در تأمین هزینه‌های زندگی خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، نمی‌توان پذیرفت که تبلیغات نامزدها از سوی مردم و در قالب مشارکت مردمی بوده است.
استاندار قزوین با بیان اینکه فساد، قطع‌ به یقین فساد می‌آورد، اظهار کرد: اعتماد مردم، سرمایه ارزش‌مندی است که اگر این سوالات در اذهان مردم انباشته شود و نتوانیم به آن‌ها پاسخ شفافی بدهیم، خدشه‌دار می‌شود.
روزبه افزود: کاش می‌شد، سازوکارهای انتخاباتی به حدی روشن باشد که سهم هر کس در تبلیغات مشخص باشد تا ضمن شورآفرینی بتوانیم جلوی حیله‌گری‌های قانونی را بگیریم و این گونه وانمود نشود که در نظام اسلامی هر کفایتی که داشته باشی، فقط در صورتی که به منابع مالی قوی متصل باشی، می‌توانی در عرصه انتخابات ورود پیدا کنی.
وی یادآور شد: در حوزه برگزاری انتخابات سالم نشست‌های هم‌اندیشی باید به صورت مرتب برگزار شده و تعامل و تفاهم نیز در اوج خود باشد

استاندار اظهار کرد:ملاک ما در انتخابات صد در صد قانون است و وقتی بر مبنای قانون حرکت کنیم نزاعی پیش نمی آید و در صورت اختلاف احتمالی نیز ملاک و معیار قانون خواهد بود که تعیین کننده شرح وظایف و جایگاه هاست.
وی گفت: باید عزم خود را جزم کنیم که دنیا و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنیم و جایگاه مان با مسائل زود گذر معامله نشود
استاندار خاطرنشان کرد: هدف باید برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری و رضایتمندی مردم باشد که مصداق عمل صالح و از عرصه های سخت آزمون و امتحان الهی است که امیدواریم با سربلندی این مسیر را طی کنیم.


انتهای پیام/7008

منبع: استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان