۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین از تمدید تئاتر سوپراستار تا خبر تعطیلی آن توسط مدیرکل ارشاد قزوین
کد خبر: ۹۵۶۸۳ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حواشی فرهنگی؛

از تمدید تئاتر سوپراستار تا خبر تعطیلی آن توسط مدیرکل ارشاد قزوین

مصاحبه دوگانه با دو رسانه متفاوت از سوی مدیرکل ارشاد به چه منظوری صورت می‌گیرد؟ از سویی بحث تمدید این تئاتر و از سوی دیگر خبر تعطیلی آن مطرح می‌شود.

 از تمدید تئاتر سوپراستار تا خبر تعطیلی آن توسط مدیرکل ارشاد قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اجرای تئاتر کمدی آزاد " سوپراستار" با مضمون طنز، 110 شب است که روی صحنه سینما مهتاب در حال اجرا می‌باشد.
این نمایش به کارگردانی حمیدرضا میرآخور و همکاری بازیگران بومی استان در مدت اجرای خود توانسته بیش از 30 هزار بیینده را به خود اختصاص دهد.
یکی از نکاتی که زمینه ساز مطرح شدن اعتراضات به اجرای این تئاتر در رسانه‌ها شد نارضایتی برخی از همشهریان به صحنه‌هایی بود که با فرهنگ دینی استان همخوانی نداشت و به گفته مهدی احمدی، مدیرکل اداره ارشاد قزوین وی شخصا در این نمایش حاضر شد تا از نزدیک شاهد اجرای محتوای فرهنگی آن باشد.
این مسئول دو هفته پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص این تئاتر در استان اظهار می‌کند: این تئاتر به مدت 90 شب است که در سینما مهتاب در حال اجرا می‌باشد و تا 10 مهرماه نیز اجرای آن تمدید شده است.
این مسئول ادامه می‌داد: یکی از دلایلی که باعث اجرای این تئاتر در استان شد ورشکستگی سینما در کشور و استان است زیرا سیاست ما حمایت از این گروه نمایش بود.
وی با بیان اینکه نباید 2 سینمای استان تبدیل به سوپرمارکت یا شیرینی فروشی شود اذعان می‌کند: هدف ما حمایت از گروه‌های تئاتر برای حضور جدی‌تر آنها در عرصه هنر بود، لذا به این گروه تئاتر مجوز برای اجرا در استان داده شد.
وی تصریح می‌کند: هفته پیش به این گروه تذکر داده شد اگر صحنه‌ای دارای مباحث غیراخلاقی است و با موازین دینی و فرهنگی ما هماهنگ نیست حتما حذف شده و اگر گزارش دیگری در ادامه اجرای نمایش در این خصوص مطرح شود، مجوز اکران این تئاتر لغو خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای انقلاب فرهنگی است و هنر فاخر باید در آن اجرا شود عنوان می‌کند: امر فاخر هیچ اثر منفی در جامعه نمی‌گذارد و هدف ما نیز حفظ هنر فاخر و ارزشمند در صحنه تئاتر و سینماست.
برای پیگیری تذکرات مدیرکل اداره ارشاد قزوین مصاحبه ای با کارگردان این تئاتر صورت گرفت.
حمیدرضا میرآخور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در این خصوص می‌گوید: هدفمان برپایی نمایشی دوساعته همراه با فضای مفرح برای مردم استان بود، در این مدت نمایش، اکثر مردم رضایت خود را از اهداف این نمایش ابراز کردند و این موضوع جای خرسندی برای تیم اجرایی این تئاتر داشت.
کارگردان تئاتر"سوپراستار" با بیان اینکه همیشه پذیرای نقدهای موجود در تئاتر هستیم می‌افزاید: با آغوش باز پذیرای انتقادات به این تئاتر بودیم و سعی کردیم اگر مسئله ای وجود داشته به رفع آن بپردازیم تا بتوانیم مخاطبان زیادی را برای این نمایش در سطح استان جذب کنیم.
وی همچنین عنوان کرد: از سوی اداره ارشاد به ما تذکری داده شد و معتقدم این موضوع بسیار طبیعی است که تئاتری با این حجم اجرا در استان و استقبال بی نظیر مردم از آن نظرات و سلایق متفاوتی برخوردار شود و احتمالا بسیاری از این نظرات با ما همسو نباشد و رمز موفقیت ما بهترین استفاده از انتقادات است.
مدیرکل ارشاد قزوین در مصاحبه با تسنیم:
نمایش "سوپراستار" در قزوین تعطیل شد

چند روز پس از انتشار این ‌اخبار مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، مطرح می‌کند: نمایش "سوپراستار" به دلیل انقضای مدت قرارداد تعطیل شد و این نمایش بیشتر از زمان تعیین شده در مجوز خود روی صحنه رفت.
وی تصریح می‌کند: نمایش سوپراستار مشکل خاصی نداشت، ولی مدت قرارداد آن با وجود کمیت، کیفیت و رضایت‌مندی نسبی به اتمام رسیده و دیگر اجرا نمی‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین با بیان اینکه نمایش "سوپر استار" مجوز اجرای 90 روز در قالب سه دوره 30 روزه را داشته است، عنوان کرد: این نمایش چند روز نیز بیشتر از مجوز خود اجرا داشته و مجوزی از سوی فرهنگ و ارشاد قزوین برای تمدید نمایش داده نشده است.
تعطیلی یا تمدید؟ کدام را باید باور کرد؟

در این شرایط مصاحبه دوگانه با دو رسانه متفاوت از سوی مدیرکل ارشاد به چه منظوری صورت می‌گیرد؟ حال آنکه وی در مصاحبه خود به ضرورت حمایت از اجرای تئاتر در استان اشاره کرده و از تمدید دوباره این تئاتر به واسطه استقبال مردم تا 10 مهرماه خبر می‌دهد و به فاصله چند روز از تعطیلی این نمایش در استان به دلیل اتمام قرارداد سخن می‌گوید!!
با توجه به انتشار خبر ادامه اجرای این تئاتر در استان در صفحه اینستاگرام این گروه در روز جمعه گذشته، گفت‌وگویی با کارگردان تئاتر سوپراستار داشتیم که وی خبر توقف این نمایش را تکذیب کرد.
میرآخور با بیان اینکه از دلیل مطرح شدن این سخن از سوی مدیرکل ارشاد قزوین اطلاعی ندارد اذعان کرد: این تئاتر تا 10 مهرماه ادامه دارد و ما هیچ تذکری از سوی آقای احمدی مبنی بر تعطیلی این تئاتر نداشته‌ایم.
جهت اطلاع از آخرین شرایط اجرای این تئاتر طی تماس‌های مکرر با مهدی احمدی، مدیرکل اداره ارشاد قزوین موفق به مصاحبه با وی نشدیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان