۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ورود ۲ هیات آلمانی به کشور / بازدید و رایزنی با برخی از دانشگاهها
کد خبر: ۹۵۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر علوم خبر داد:

ورود ۲ هیات آلمانی به کشور / بازدید و رایزنی با برخی از دانشگاهها

قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم از ورود دو هیات آلمانی به کشور خبر داد و گفت: این دو هیات آلمانی از برخی دانشگاه ها دیدار داشته و در خصوص بستر سازی فعالیت های آینده مذاکره خواهند کرد.

ورود ۲ هیات آلمانی به کشور / بازدید و رایزنی با برخی از دانشگاهها
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، حسین سالار آملی گفت: دو هیات از کشور آلمان صبح روز گذشته ۲۲ شهریور ماه وارد ایران شدند و سه روز در کشورمان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: یک هیات مربوط به بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان و یک هیات نیز از موسسه ماکس پلانک آلمان است.

قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم درخصوص اینکه آیا دانشگاه‌ها و دو هیات وارد شده تفاهم نامه همکاری نیز خواهند داشت، گفت: این دو هیات از برخی از دانشگاه‌ها بازدید کرده ولی تفاهم نامه ای نخواهند داشت، تنها به انجام مذاکراتی برای بستر سازی فعالیت های آینده بسنده خواهند کرد.

سالار آملی افزود: در دیداری که با این دو هیات داشتیم مذاکراتی برای توسعه همکاری های فی مابین صورت گرفت که امیدواریم به نتایج مطلوب برسد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کردیم که چگونه از تحقیقات مشترک دانشمندان ایرانی و آلمانی حمایت کنیم و بسترسازی حمایتی از آنها چگونه باشد.

وی ادامه داد: ماکس پلانک داری ۸۳ مرکز تحقیقاتی در کشور آلمان است که این مراکز تحقیقاتی می‌توانند، پذیرای اساتید و محققان ایرانی باشند تا در پروژه های مشخص معرفی شده مابین دو کشور فعالیت کنند.

اخیرا یک هیات از اتریش نیز وارد کشور شد و در خصوص گسترش همکاریهای علمی، هشت تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور به امضا رسید.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان