۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین وقتی کتب درسی پاسخی برای دغدغه دانشجو ندارد/ طرح ولایت؛ آغاز زندگی جدید دانشجویی
کد خبر: ۹۴۸۰۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وقتی کتب درسی پاسخی برای دغدغه دانشجو ندارد/ طرح ولایت؛ آغاز زندگی جدید دانشجویی

می گفت کتب درسی تنها به ما علم می‌آموزد. آن هم علمی که بیشتر آن غرب وارد شده و هیچ رنگ و بویی از اسلام در آن نیست؛ انسان نیاز دارد که ...

وقتی کتب درسی پاسخی برای دغدغه دانشجو ندارد/ طرح ولایت؛ آغاز زندگی جدید دانشجویی

به گزارش خبرنگار « صبح قزوین » از بیرجند، طرح ولایت استان خراسان جنوبی برای هفتمین سال متوالی در شهر بیرجند به میزبانی دانشگاه صنعتی بیرجند در حال برگزاری است؛ در این طرح 500 دانشجو از دانشگاه های سراسر استان ثپت نام کردند که بعد از مراحل مصاحبه و گزینش 120 دانشجو انتخاب شدند.  

 

حسام عامری دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی بیرحند که در این طرح شرکت کرده با بیان اینکه از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه با طرح آشنا شدم و در این طرح ثپت نام کردم، گفت: کیفیت کلاس‌ها خوب بود و این کلاس ها به صورت ناخود آگاه در زندگی روز مره تمام شرکت کنندگان در این طرح تاثیر میگذارد.

 

وی با بیان اینکه کلاس ها خیلی خوب بوده و رضایت نسبی وجود دارد، افزود: فشردگی کلاس‌های دوره مشکلی پیش نمی آورد چراکه دانشجویان معمولا در طول ترم تحصیلی کلاس های فشرده دارند و فشردگی هیچ وقت نمی تواند موجب عدم تاثیر کلاس ها شود، اگر اساتید خوب باشند و مطالب آن ها جذاب باشد 24 ساعت هم می شود که با یک استاد کلاس داشت.

 

این دانشجوی طرح ولایتی در دانشگاه به ورزش و تحصیل توجه می شود؛ اما تهذیب خیلی جایگاهی ندارد، گفت: تحصیل و ورزش بدون تهذیب ارزش ندارد و این جلسات و طرح ها نوعی تهذیب است.

 

 

عامری گفت: انگیزه من از امدن به این طرح جالب بودن خود طرح و استفاده از تعطیلات تابستان خودم به نحو مطلوب است که بتوانیم در سال تحصیلی جدید این اطلاعاتی که دریافت کردم را به سایر دانشجوها منتقل کنم.

 

محمد گلمو، دانشجویی رشته کشاورزی دانشکده کشاورزی بیرجند هم با بیان اینکه کیفیت کلاس ها بسیار خوب بوده است، گفت: کلاس های طرح ولایت بدلیل تنوعی که دارد خسته کننده نیستند.

 

وی با بیان اینکه طرح ولایت دیدگاه او را نسبت به مسائل سیاسی عوض کرده است، گفت: طرح ولایت علاوه بر اینکه دانشجو را در مسائل سیاسی و روز قوی میکند؛ در زمینه خودسازی و تقوا نیز کمک زیادی به ما می کند.

 

دادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور بیرجند با اشاره به اینکه بار علمی اساتید طرح ولایت خوب است، گفت: این طرح انگیزه را برای حضور بهتر در عرصه های فرهنگی و سیاسی در دانشگاه بیشتر کرده است.

 

 

وی گفت: اساتید این طرح علم و دانش کامل را داشتند و این خود باعث می شد تا دانشجویان در تمامی کلاس های طرح ولایت حضور پیدا کنند.

 

بنیامین رضایی، دانشجوی تربیت بدنی شرکت کننده در این طرح هم طرح ولایت یکی از طرح های خوب بسیج دانشجویی در راستای کادرسازی برای آینده نظام است، افزود: من پیش از این در سایر دوره های بسیج از جمله طرح هجرت حضور پیدا کرده بودم؛ اما طرح ولایت بدلیل بالابردن بصیرت دانشجو یک طرح موفق و بسیار خوب است.

 

وی بیان داشت: طرح ولایت تنها کلاس و درس نیست؛ بلکه برنامه های جانبی و فرهنگی و ورزشی هم دارد که باعث ایجاد نشاط در بین دانشجویان می شود.

 

رضایی اردوی زیارتی سیاحتی مزار رزگ، مسابقات ورزشی، رفتن به سینما و تماشای فیلم محمد رسول الله(ص) را از جمله برنامه های جانبی طرح عنوان کرد.

 

وی گفت: کتب درسی که تنها به ما علم می آموزد آن هم علمی که بیشتر آن غرب وارد شده و هیچ رنگ و بویی از اسلام در آن نیست؛ انسان نیاز دارد که علاوه بر علم به تهذیب نفس هم بپردازد و این طرح ولایت می تواند آغاز یک زندگی جدید دانشجویی باشد.

 

 

محمد محمد زهی از خادمان این طرح هم هدف اصلی دوره را آشنایی دانش پژوهان با معارف اصیل اسلامی دانست و گفت: این طرح مقدمه ای است که استمرار آن در طرح ولایت کشوری خواهد بود تا اینکه خروجی مورد نظر بسیج دانشجویی حاصل شود.

 

وی با بیان اینکه طرح ولایت قرار است سرباز ولایت تربیت کند، افزود: این دوره کسب آمادگی برای حضور در جبهه انقلاب فرهنگی است که در آن پیگیری مطالبات رهبری را خواهیم داشت.

 

این خادم طرح ولایت گفت: این دانشجویان قرار است در دانشگاه، علم جنبش دانشجویی را بدست بگیرند و سنگربانان دانشگاه باشند.

 

محمد زهی با بیان اینکه این طرح دارای برنامه های خوبی و راضی کننده ای بود، گفت: یادواره شهدایی که با حضور حاج عظیم ابراهیم پور برگزار شد، بسیار خاطرهانگیز بود.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان