۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تولد تضمینی ۸۰۰۰ کودک به شرط تامین اعتبار
کد خبر: ۹۴۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر بهداشت خبر داد:

تولد تضمینی ۸۰۰۰ کودک به شرط تامین اعتبار

وزیر بهداشت از وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار زوج نابارور در کشور خبر داد و در عین حال به تشریح یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی پرداخت.

 تولد تضمینی ۸۰۰۰ کودک به شرط تامین اعتبار
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سید حسن هاشمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره بسته حمایت از زوج‌های نابارور در برابر هزینه‌های سنگین دارو و درمان، افزایش مراکز درمان ناباروری و گسترش تجهیزات این مراکز، با بیان اینکه هنوز اقدام جدیدی در زمینه این بسته انجام نشده و به جایی نرسیده است، گفت: این برنامه هنوز به نتیجه نرسیده است؛ چرا که ابتدا باید اعتبار آن تزریق شود و بعد از آن اقدامات خود برای اجرای این بسته را آغاز کنیم.

هاشمی افزود: برنامه این طرح نوشته شده و در صورتی که اعتبار آن تامین شود، کار را اجرایی کرده و می‌توانیم به شرط باروری با بخش خصوصی در این زمینه قرارداد ببندیم؛ چرا که بعد از انجام روش IVF به عنوان شایع‌ترین روش کمک باروری، نزدیک به 10 تا 30 درصد احتمال موفقیت وجود دارد. بنابراین این امکان وجود دارد که بتوانیم به صورت گلوبال با بخش خصوصی و بخش دولتی به شرط 20 تا 25 درصد باروری قراداد بسته و از آنها خرید خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه رقم اجرای این برنامه را نیز مشخص کرده‌ایم و در صورت تامین اعتبار حتما آن را اجرایی می‌کنیم، درباره رقم مورد نیاز برای اجرای این بسته، گفت: در حال حاضر یک میلیون 700 هزار نفر جمعیت نابارور در کشور وجود دارد. بنابراین اجرای این برنامه با توجه به این تعداد، نیازمند اعتبار نسبتا خوبی است. اگر رقمی که برای حمایت از سیاست‌های جمعیتی در بودجه آمده است، واقعا تامین شود، می‌توانیم برای تمام این یک میلیون و 700 هزار نفر نابارور، چندین سیکل درمانی را حمایت و پشتیبانی کنیم.

تولد 8000 کودک به شرط...
وزیر بهداشت به یکی از طرح‌های وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: البته در صورت تامین رقمی حدود 100 میلیارد تومان، می‌توانیم 8000 فرزند را با تضمین از بخش خصوصی دریافت خدمت کنیم. یعنی هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی آماده‌اند در صورتی که چنین اعتباری تامین شود و به شرط باردار شدن و تولد 8000 کودک، خدمت ارائه دهند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان