۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دانشجویان جدید الورود همه مقاطع کارنامه سلامت دریافت می‌کنند
کد خبر: ۹۴۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان خبر داد:

دانشجویان جدید الورود همه مقاطع کارنامه سلامت دریافت می‌کنند

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشجویان جدید الورود همه مقاطع تحصیلی کارنامه سلامت دریافت می‌کنند، جزئیات کارنامه سلامت سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

 دانشجویان جدید الورود همه مقاطع کارنامه سلامت دریافت می‌کنند
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، حمید یعقوبی با بیان اینکه همه دانشجویان مقاطع کاردانی تا دکترا کارنامه سلامت دریافت می‌کنند افزود: امسال مقرر شد کارنامه سلامت به دانشجویان روزانه، شبانه و دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی که سرانه فرهنگی، ورزشی و مشاوره‌ای دریافت می‌کنند، اعطا شود.

وی از وجود مرکز مشاوره در 110 دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در همه 110 دانشگاه دولتی، کارنامه سلامت روان به دانشجویان اعطا می‌شود . در بسیاری از این دانشگاه‌ها نیز یا مراکز بهداشت وجود دارد، یا با درمانگاه‌های خارج از دانشگاه قراردادی منعقد شده تا کارنامه سلامت در این دانشگاه‌ها تهیه و به دانشجویان اعطا شود.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه همه دانشجویان روزانه و شبانه باید توسط دانشگاه‌ها برای بررسی دعوت شوند، افزود: دانشجویان طی یک مصاحبه حضوری مورد ارزیابی روانشناسی و پزشکی قرار می‌گیرند و دانشجویانی که بر اساس ارزیابی و معاینات اولیه، نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر، آزمایش‌های تکمیلی و مشاوره بیشتر داشته باشند به مراکز مشاوره دعوت می‌شوند و به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دکتر یعقوبی با بیان اینکه در کارنامه سلامت باید هر دو مرحله غربالگری و پیگیری مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در معاینات اولیه همه دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما مرحله دوم که همان مرحله پیگیری است نیز باید توجه شود و دانشجویانی که نیاز به آزمایشات و بررسی تکمیلی دارند از طریق ایمیل، تلفن یا دعوتنامه به مراکز مشاوره و بهداشت دعوت شوند و به طور جدی‌تر مورد ارزیابی قرار گیرند.

انجام آزمایش قندخون از همه دانشجویان جدیدالورود سراسر کشور
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه در مورد تغییرات کارنامه سلامت امسال با سال گذشته توضیح داد: این کارنامه در بخش معاینات جسمانی آزمایشات قند خون تغییراتی کرد. سال گذشته فقط از دانشجویان دانشگاه‌های سطح شهر تهران آزمایش قند خون گرفته می‌شد اما امسال این آزمایش از دانشجویان کل کشور گرفته خواهد شد و بر اساس این معاینه و آزمایش اگر مورد مشکوکی به مشکل قند خون و دیابت وجود داشت در آزمایشات تکمیلی از این فرد آزمایش قند خون برای دیابت گرفته می‌شود.

دکتر یعقوبی در پایان در مورد آمار دانشجویانی که امسال کارنامه سلامت دریافت می‌کنند گفت: آمار باید توسط سازمان سنجش اعلام شود اما پیش بینی ‌ این است که بیش از 100 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی کارنامه سلامت دریافت کنند. البته به این آمار دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی نیز اضافه می شوند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان