۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سینمای ایران نیازمند فیلمی چون محمد رسول الله بود/ جهان باید بداند که داعش قرائت درستی از پیامبر ندارد
کد خبر: ۹۴۷۵۷ نویسنده: حسن لطفی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نویسنده قزوینی:

سینمای ایران نیازمند فیلمی چون محمد رسول الله بود/ جهان باید بداند که داعش قرائت درستی از پیامبر ندارد

نویسنده قزوینی با تاکید بر اینکه سینمای ایران نیازمند فیلمی چون محمد رسول الله بود گفت: نکته‌ای که امروز مخالفین حضرت در دنیا روی آن متمرکز شده‌اند و باید مردم آزاده جهان بدانند که طالبان هیچ پیوندی با دین اسلام و پیامبر ندارد.

 سینمای ایران نیازمند فیلمی چون محمد رسول الله بود/ جهان باید بداند که داعش قرائت درستی از پیامبر ندارد
حسن لطفی، نویسنده قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص نمایش فیلم محمد رسول الله(ص) اظهار کرد: این فیلم از لحاظ تکنیکی بسیار قدرتمند و یکی از فیلم‌هایی است که از جنبه‌های مختلف کارگردانی، موسیقی، تدوین و فیلم برداری در حد عالی می‌باشد.
وی با بیان اینکه معتقدم تنها ضعف فیلم محمد رسول الله(ص) مربوط به فیلم‌نامه آن است اذعان کرد: فیلم‌نامه می‌توانست بهتر از این پردازش شود و به نظرم علت این ضعف حضور سلایق مختلف به عنوان فیلم‌نامه نویس و مشاور در این طرح بود.
این فعال فرهنگی در ادامه افزود: آقای مجید مجیدی، آقای پرتوی، آقای رضا میرکریمی به عنوان مشاور و بیژن میرباقری هرکدام با سلیقه خاص سینمایی قسمت‌های مجزای خوبی را خلق کرده‌اند اما در مجموع این سلایق شکل خوبی به فیلم‌نامه نداده است.
وی ابراز کرد: مجموع برآیند این فیلم‌نامه جذابیت لازم را ندارد و نیاز به یک شخصیت اصلی حاشیه‌ای بود که ما با توجه به او داستان را پیش ببریم؛ اما به واسطه این فقدان و اینکه تعداد آن شخصیت فرعی زیاده بود و روی هیچ کدام تمرکز نشده فیلم‌نامه جذابیت لازم را ندارد.
این نویسنده با تاکید بر اینکه سینمای ایران نیازمند فیلمی چون محمد رسول الله بود بیان کرد: شاید انتقاد عده‌ای به هزینه کلان این فیلم باشد اما معتقدم سینمای ایران به این میزان هزینه برای ساخت فیلم‌های تاریخی و مذهبی نیازمند است.
وی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این است که شبیه بسیاری از فیلم‌های مهم ما به بازار هدف این فیلم توجه کافی نشده است و بیننده فیلم مردم معتقد به پیامبر(ص) هستند؛ در صورتی که این فیلم باید برای دیگران ساخته می‌شد از نظر تکنیک این اتفاق افتاده اما از لحاظ مضمون شاهد این شرایط نیستیم.
نگاه گریز از دین در جوانان باید با ابزاری چون هنر و سینما اصلاح شود
لطفی عنوان کرد: با نگاه به محتوای فیلم گویی بدون در نظر گرفتن عقاید مردم دنیا ساخته شده است؛ در این فیلم نگاه مهربانانه پیامبر(ص) مورد تاکید قرار گرفته اما به علت اینکه سنین کودکی حضرت ساخته شده نمی‌توان مانور زیادی روی آن داشت.
وی گفت: در ساخت قسمت‌های بعدی فیلم پیامبر(ص) علاوه بر اینکه باید وحدت شیعه و سنی در نظر گرفته شود اما باید تمرکز بیشتر روی از بین بردن چهره خشنی که علیه پیامبر تبلیغ شده صورت بگیرد.

این فعال فرهنگی در ادامه اضافه کرد: نکته‌ای که امروز مخالفین حضرت در دنیا روی آن متمرکز شده‌اند و باید مردم آزاده جهان بدانند که طالبان هیچ پیوندی با دین اسلام و پیامبر ندارد؛ جهان باید بداند که داعش قرائت درستی از پیامبر ندارد.
وی با بیان اینکه ارزش و توانایی مجید مجیدی با ساخت ضعیف ترین فیلم هم قابل اغماض نیست اذعان کرد: در قسمتی از فیلم که در خصوص تحریم‌ها و قطعنامه پیامبر صحبت می‌شود به مشکلات کشور ایران هم اشاره دارند؛ اما معتقدم در فیلم پیامبر(ص) باید جهانی نگاه کنیم که با ظرافت‌های خاصی در فیلمنامه می‌توانست مورد توجه قرار بگیرد.
این نویسنده قزوینی عنوان کرد: تصویر برداری فیلم بسیار خوب بود و به نظرم استفاده از یک فیلم بردار خارجی که تبحر خاصی دارد قابل تقدیر است؛ البته این به معنای ضعف توانایی در سینمای ایران نیست، همچنین استفاده از چند بازیگر بین الملل هم در این فیلم مثل فیلم مصطفی عقاد، با رویکرد نگاه به دنیا می‌توانست در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به تاثیرگذاری و جذب بالای مخاطب این دست از فیلم‌ها باید ساخت آنها هوشمندانه‌تر باشد، نگاه گریز از دین در جوانان باید با ابزاری چون هنر و سینما اصلاح شود زیرا ارائه واقعیت‌های مذهب با نگاه هنرمندانه پذیرش بیشتری برای نسل امروز دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان