۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین قاسمی در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان پنجم شد
کد خبر: ۹۴۷۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۵

قاسمی در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان پنجم شد

علیرضا قاسمی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا مغلوب حریف روسی شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

قاسمی در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان پنجم شد
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، چهل وششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو که از 19شهریور ماه در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شده ، امروز به پایان می رسد برگزار شد.
علیرضا قاسمی در دیدار رده بندی وزن 74 کیلوگرم برابر انور گودیف قهرمان بازیهای اروپایی از روسیه با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و در اولین تجربه جهانی خود با قرار گرفتن در جایگاه پنجم سهمیه المپیک این وزن را نیز برای تیم ملی ایران کسب کرد.
این کشتی گیر کرجی که مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد در دور نخست رقابت های وزن 74 کیلوگرم، لومیا از ایتالیا را 12 بر یک مغلوب کرد و در دور دوم اوگنی ندالکو نفر اول دانشجویان جهان در سال 2014 از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.
وی در این مرحله جامبر کویلاشویلی نفر سوم بازیهای اروپایی سال 2015 از گرجستان را 3 بر 2 شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.
قاسمی در این مرحله برابر جردن باروفس دارنده دو مدال طلای جهان و قهرمان المپیک لندن قرار گرفت و این مبارزه سخت و پرنفس را 5 بر صفر واگذار کرد که با توجه به حضور باروفس در فینال، قاسمی به جدول شانس مجدد راه یافت.
آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان در جدول شانس، برابر کریستین برزوفسکی از لهستان با نتیجه 8 بر 3 به پیروزی رسید و ضمن کسب پنجمین سهمیه المپیک 2016 ریو کشتی آزاد ایران به دیدار رده بندی رفت.
حسن رحیمی و حسن یزدانی دیگر آزادکاران تیم ملی ایران نیز دقایقی پیش در وزنهای 57 و 70 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.
تیم ملی کشتی آزاد پیش از این دو مدال برنز توسط سید احمد محمدی (65 کیلوگرم) وعلیرضا کریمی (86 کیلوگرم) ویک عنوان پنجمی توسط عباس طحان (97 کیلوگرم) به دست آورده بود.
تیم ایران در این رقابت ها از مجموع شش سهمیه المپیک توانست در وزنهای 57، 65، 74، 86 و 97 سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورد و تنها در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می شود وبه غیر ازوزن های61 و 70 کیلوگرم، سایر وزن ها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.
در رقابت های جهانی آمریکا در6 وزن المپیکی نفرات اول تا پنجم هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان