۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازگشایی باشکوه مدارس، دغدغه نخست همه مسئولین و مردم باشد/ اول مهر بزرگ‌ترین عید نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: ۹۴۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

بازگشایی باشکوه مدارس، دغدغه نخست همه مسئولین و مردم باشد/ اول مهر بزرگ‌ترین عید نظام تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بازگشایی باشکوه مدارس باید دغدغه نخست همه مسئولین استان و مردم باشد زیرا برنامه ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس تنها مختص به آموزش و پرورش نیست و مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.

 بازگشایی باشکوه مدارس، دغدغه نخست همه مسئولین و مردم باشد/ اول مهر بزرگ‌ترین عید نظام تعلیم و تربیت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت بازگشایی مدارس در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری 220 هزار دانش‌آموز با حضور 15 هزار و 700 معلم در 2 هزار واحد آموزشی استان قزوین فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید میزان ثبت نام نسبت به سال گذشته 3 هزار نفر افزایش را نشان می‌دهد.
قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چهارشنبه روز اول مهر و پنج شنبه عیدقربان است همه تلاش ما این است که مراسم بازگشایی مدارس در روز اول مهر برگزار شود و تعطیلات تاثیری در آن نداشته باشد زیرا هر روز تعطیلی بیش از 35 میلیارد تومان خسارت در بر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: شعار سال تحصیلی جدید از 6 کلید واژه مهم "برنامه ریزی، مشارکت، تحول مدیریت، نظارت، شادابی و نماز" تشکیل شده که همه رویکردها و برنامه‌های آموزش و پرورش حول این 6 موضوع است.
وی عنوان کرد: دانش‌آموزان کشور همراه با اولیاء خویش جامعه هدفی به وسعت 40 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند لذا آموزش و پرورش برای انجام رسالت خود باید از مشارکت همه مردم و نهادها برخوردار باشد.
این مسئول در ادامه با اشاره به نقش مهم مدیران در ایجاد تحول سازنده در مدارس گفت: تا زمانی که در مدیران مدارس تحولی ایجاد نشود اتفاق خاصی در آموزش و پرورش رخ نمی‌دهد زیرا مدیران حاذق و توانا حتی در فضاهای آموزشی دارای محدودیت، به شکل موثری نقش خود را ایفا می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه محور بودن از ویژگی بارز مدیران موفق است از این رو مدیران باید شایستگی‌های حرفه‌ای خود را کسب کنند.
وی بیان کرد: سال آینده با ارزیابی فعالیت مدیران، تغییراتی در این سِمَت اعمال می‌شود که با توجه به گذشت زمان انتخابات، نمی‌توان این موضوع را با بحث انتخابات مرتبط دانست.
قاسمی عنوان کرد: امروز افسردگی، تنبلی و عدم نشاط به آفتی برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده برای همین منظور کلمه نشاط به عنوان یکی از شعارهای مهم در سال جاری انتخاب شده است تا مدارس و ادارات با نشاطی داشته باشیم که آراستگی و زیبایی مدارس در تحقق این امر تاثیر دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: خروجی فعالیت مدارس باید گرایش و ترغیب بیشتر دانش‌آموزان به سوی اقامه نماز باشد زیرا مدارس موفق واحدهای آموزشی هستند که دارای دانش‌آموزان نمازخوان و کتابخوان بیشتری باشند.
وی خاطرنشان کرد: بازگشایی باشکوه مدارس باید دغدغه نخست همه مسئولین استان و مردم باشد زیرا برنامه ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس تنها مختص به آموزش و پرورش نیست و مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.
قاسمی تصریح کرد: حضور و مشارکت همه مسئولین در مراسم بازگشایی مدارس باعث دلگرمی و انگیزه بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری برای نخستین بار کمیته مردمی و دانش‌آموزی بازگشایی مدارس با حضور اولیاء و دانش آموزان برتر تشکیل شد تا در این امر مهم مشارکت فعالی باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: روز اول مهر بزرگ‌ترین عید تعلیم و تربیت و توانایی است که سه مراسم روز شکوفه‌ها، جوانه‌ها و روز بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.
وی در ادامه توضیح داد: روز جوانه‌ها امسال مزین به نام شهید بیگ زاده از شهدای دانش‌آموز استان است از این رو برنامه نمادین روز جوانه‌ها در این مدرسه برگزار می‌شود تا رنگ و بوی معنوی و ارزشی به این مراسم ببخشد به ویژه آنکه بازگشایی مدارس با شروع هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده است.
قاسمی در پایان تصریح کرد: پرسش مهر امسال با پیشنهاد استان قزوین با محوریت توفیقات هسته‌ای ایران انتخاب شد ضمن اینکه تصمیم داریم در کنار این موضوع، پرسش مهر استانی را نیز داشته باشیم تا در کنار اهمیت به مسائل ملی به مسائل منطقه‌ای و استانی نیز توجه شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان