۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آیا اعتقاد به آمدن منجی در آینده مخصوص مسلمانان و به ویژه شیعیان است
کد خبر: ۹۴۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معرفت مهدوی؛

آیا اعتقاد به آمدن منجی در آینده مخصوص مسلمانان و به ویژه شیعیان است

مساله عقیده به ظهور یک رهبر مقتدر الهی و آمدن مصلحی در آخر الزمان به نام منجی موعود جهان، به قدری اصیل و ریشه دار است که در اعماق دل ملت ها و پیروان همه ادیان الهی و تمام اقوام و ملل جهان جا گرفته است.

آیا اعتقاد به آمدن منجی در آینده مخصوص مسلمانان و به ویژه شیعیان است
صبح قزوین؛ فوتوریسم به معنای به ظهور یک نجات دهنده بزرگ آسمانی و امید به آینده روشن که در آن، نگرانی ها و هراس ها مرتفع گردد و به برکت ظهور یک شخصیت ممتاز الهی، همه تاریکی ها از پهنه گیتی برچیده شود و ریشه ظلم و جهل و تباهی از روی کره زمین برکنده شود، یک اعتقاد عمومی ثابت است که همواره، همه جا و همه زمان ها، نزد تمام ملت ها شایع و رایج بوده است.
در کتاب های مربوط به مذاهب به نام ها و القاب مختلفی از منجی بر می خوریم؛ برای نمونه: -در مذهب یهود: ماشیح؛ -در مذهب مسیحیت: مسیح -در مذهب زرتشت: سوشیانس -در مکتب هندوها: ویشنو، کلکی یا کلکین -در مکتب بودا: بودای پنجم میتریه -در مذهب اسلام: مهدی، قائم آنچه از تاریخ امت ها استفاده می شود، این است که مساله عقیده به ظهور یک رهبر مقتدر الهی و آمدن مصلحی در آخر الزمان به نام منجی موعود جهان، به قدری اصیل و ریشه دار است که در اعماق دل ملت ها و پیروان همه ادیان الهی و تمام اقوام و ملل جهان جا گرفته است، تا جایی که در طول تاریخ بشریت، انسان ها در فراز و نشیب های زندگی، با یادآوری ظهور چنین رهبر مقتدری، پیوسته خود را از یاس و ناامیدی نجات می دادند و در انتظار ظهور آن مصلح موعود جهانی در پایان جهان، لحظه شماری می کنند.
آیا یهود ظهور منجی آخر الزمان را قبول دارد؟ در کتاب تورات و ملحقات آن، بشارت های زیادی درباره آمدن موعود و ظهور مصلحی جهانی در آخرالزمان آمده است که به قسمتی از آن اشاره می شود: الف.
بشارت ظهور در زبور داوود:
در بیش از 35 بخش از مزامیر صد و پنجاه گانه، نوید ظهور آن موعود امم و منجی عالم موجود است: زیرا که شریران منقطع می شوند؛ اما متوکلان به خداوند، وارث زمین خواهند شد؛ چون که بازوهای شریران شکسته می شود و خداوند، صدیقان را تکیه گاه است.
خداوند، روزهای صالحان را می داند و میراث ایشان ابدی خواهد بود.
صدیقان، وارث زمین شده، ابدا در آن ساکن خواهند شد؛ اما عاصیان، عاقبت، مستاصل و عاقبت، شریران، منقطع خواهند شد.
ب.
بشارت ظهور در کتاب اشعیای نبی:
در بخشی از این کتاب، خداوند، قریب الوقوع بودن تحقق عدالت خویش را وعده می دهد و مومنان را به اجرای عدالت فرا می خواند و می گوید: انصاف را نگاه بدارید، عدالت را جاری کنید؛ زیرا که آمدن نجات من و منکشف شدن عدالت من، نزدیک است.
آنگاه، انصاف، در بیابان، ساکن خواهد شد و عدالت، در بوستان مقیم خواهد گردید و عمل عدالت، سلامتی و نتیجه عدالت، آرامی و اطمینان خاطر خواهد بود تا ابدالاباد.
و قوم من، در مسکن سلامتی و در مساکن مطمئن و در منزل های آرامی، ساکن خواهد شد.
ج.
بشارت ظهور در کتاب زکریای رازی:
در آن روز، خدا بر تمامی زمین پادشاه خواهد بود و در آن روز یهوه واحد خواهد بود و اسم او واحد.
د.
بشارت ظهور در کتاب دانیال نبی:
امیر عظیمی که برای پسران قوم تو ایستاده، خواهد برخاست و چنان زمان تنگی خواهد شد که از حینی که امتی به وجود آمده است تا امروز، نبوده و در آن زمان، هر یک از قوم تو که در دفتر مکتوب یاد شود، رستگار خواهد شد و بسیاری از آنانی که در خاک زمین خوابیده اند، بیدار خواهند شد؛ اما اینان به جهت حیات جاودانی و آنان به جهت خجالت و حقارت جاودانی.
و حکیمیان، مثل روشنایی افلاک خواهند درخشید و آنانی که بسیاری را به راه عدالت رهبری می کنند؛ مانند ستارگان خواهند بود تا ابدالاباد.
اما تو ای دانیال! کلام را مخفی دار و کتاب را تا زمان آخر، مهر کن.
بسیاری به سرعت تردد خواهند کرد و علم افزوده خواهد گردید.
خوشا به حال آن که انتظار کشد! ه.
بشارت ظهور در کتاب حبقوق نبی:
اگر چه تاخیر نماید، برایش منتظر باش؛ زیرا که البته خواهد آمد و درنگ نخواهد کرد.
.
.
؛ بلکه جمیع امت ها را نزد خود جمع می کند.
منبع: " " انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان