۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز پخش «معمای شاه» از نیمه آبان
کد خبر: ۹۴۱۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آغاز پخش «معمای شاه» از نیمه آبان

کارگردان سریال «معمای شاه» گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده ان‌شاءالله پخش این سریال پس از انجام مراحل پست پروداکشن، از نیمه آبان ماه شروع می‌شود.

آغاز پخش «معمای شاه» از نیمه آبان

محمدرضا ورزی کارگردان «معمای شاه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبح قزوین ، گفت: در حال حاضر عوامل تولید این سریال در شهرک سینمایی غزالی حضور دارند و صحنه‌های باقی‌مانده و تکمیلی پروژه را تصویربرداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد کل کار سریال «معمای شاه» فیلمبرداری شده است، افزود: پخش این سریال ان‌شاءالله از نیمه آبان ماه از شبکه اول سیما آغاز می‌شود.

ورزی اضافه کرد: 24 قسمت اول این سریال برای پخش آماده شده است. به این معنا که در حال حاضر قسمت‌هایی از سریال «معمای شاه» به اندازه قابل توجهی تولید شده است که 6 ماه دوم سال را به راحتی پوشش می دهد. تنها بخش پست پروداکشن (پس از تولید) باقی مانده است که در مرحله تدوین و موسیقی در حال پیشروی است.

کارگردان «معمای شاه» درباره زمان دقیق پخش این سریال در فصل پاییز تصریح کرد: جلوه‌های ویژه رایانه‌ای مهمترین بخش از پروداکشن است که چون بسیار کاربر و زمانبر است، زمان خاص خود را می‌برد و ما در این اثر به دنبال خلق اثری با کیفیت بالا هستیم.

وی یادآور شد: آنونس اصلی کار که حاصل نمایش صفر تا صد داستان سریال است تولید شده است که از مهرماه پخش آنونس این سریال نیز از شبکه‌های سیما آغاز می‌شود.

ورزی خاطر نشان کرد: در سریال «معمای شاه» 600 بازیگر ریز و درشت ایفای نقش کرده است که حدود 80 نفر پرسوناژ اصلی و 520 نفر دیگر فرعی بوده‌اند.

داریوش ارجمند (دکتر وزیری) ، داریوش کاردان (امیرعباس هویدا)، احمد نجفی (رزم‌آرا)، امیرمهدی کیا (محمدرضا شاه)، عبدالرضا اکبری (سپهبد زاهدی)، دکتر قطب‌الدین صادقی (شاپور ریپورتر)، گیتی ساعتچی ( تاج الملوک)، رضا فیاضی (حسین فردوست)، چنگیز وثوقی (تیمور بختیار)، سیامک اطلسی (شاهپور بختیار) و ...  از جمله بازیگران سریال هستند که در آن ایفای نقش می‌کنند.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی الف ویژه «معمای شاه» به‌کارگردانی محمدرضا ورزی، از 5 دی ماه دو سال گذشته در لوکیشن کاخ رضاشاه واقع در سعدآباد تهران آغاز شده بود.

«معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت ‌کند؛ مرحله اول از سال 1317 که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را دربر خواهد داشت.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به‌ تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای در حال تولید است.

انتهای پیام/

R33215/P1013129

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان