۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استارت فرهنگ لیبرالیسمی در دوران هاشمی زده شد/فیلم لاله سند خیانت دولت احمدی نژاد به ارزش های اسلامی بود/سه دولت هاشمی خاتمی احمدی نژاد تخریب کننده فرهنگ کشور بودند
کد خبر: ۹۴۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کوشکی در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

استارت فرهنگ لیبرالیسمی در دوران هاشمی زده شد/فیلم لاله سند خیانت دولت احمدی نژاد به ارزش های اسلامی بود/سه دولت هاشمی خاتمی احمدی نژاد تخریب کننده فرهنگ کشور بودند

محمد صادق کوشکی: در همه ی این دوران اما فضای قالب، فضای ابتذال و بی اعتنایی به اسلام و ارزش های انقلاب بوده و بدتر از همه ی این ها فضای مقابله با ارزش های انقلابی بوده و حتی ترویج فرهنگ غربی می باشد.

استارت فرهنگ لیبرالیسمی در دوران هاشمی زده شد/فیلم لاله سند خیانت دولت احمدی نژاد به ارزش های اسلامی بود/سه دولت هاشمی خاتمی احمدی نژاد تخریب کننده فرهنگ کشور بودند

به گزارش صبح قزوین، محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در باب وضعیت فرهنگی کشور، اظهار داشت: سیاست های فرهنگی دولت های سازندگی، اصلاحات و دولت آقای احمدی نژاد در یک راستا بودند.
یعنی ما تقریبا تفاوتی در رویکردها مشاهده نکردیم.
در دولت سازندگی خط لیبرالیسم، مخصوصا در حوزه مسائل فرهنگی در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی ایجاد شد و در دوره های بعدی دنبال شد.

کوشکی ادامه داد: این خط لیبرالی فقط در وزارت ارشاد هاشمی دنبال نمی شد، بلکه بیشتر توسط وزارتخانه های اقتصادی، اجرائی دنبال می شد که به هر حال در هر وزارتخانه ای نماد خودش را داشت.
این خط در دوران اصلاحات ادامه پیدا کرد و تقویت و در دوران آقای احمدی نژاد هم همین روال پیگیری شد.

دولت احمدی نژاد خطوط بی فرهنگی را از دولت اصلاحات گرفت 

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: به همین خاطر ما شاهد پدیده هایی چون مصرف گرایی، بی اعتنایی به ارزش های فقهی و شرعی، ترویج بی حجابی و اباحه گری، بی اعتنایی به ارزش های انقلاب در سه دولت وجود داشت و دولت احمدی نژاد این خطوط را از دولت اصلاحات گرفت و ادامه داد.

وی در ادامه اذعان داشت: اوج لیبرالیسم در دولت نهم و دهم در سیاست های وزارت ارشاد که خصوصا در عرصه ی سینما و تئاتر نمود پیدا کرد، و در مطبوعات که یک اباحه گری فرهنگی، سیاسی و حتی مقابله با ارزش های اسلامی و انقلابی را در عرصه ی سینما در این دوران دیدیم.
خیلی پررنگ تر از وضعیتی که در دوران اصلاحات و هاشمی دیده بودیم.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: استارت این بی فرهنگی در دوران هاشمی زده شد و هر چه جلوتر آمدیم این لیبرالیسم فرهنگی افزوده شد و از ارزش های اسلامی فاصله پیدا کرد.

دولت روحانی باید خط ترمز گسترش لیبرالیسم در کشور را بکشد

کوشکی در ادامه گفت: بحث فرهنگی فقط مخصوص وزارت ارشاد نیست.
بلکه بخشی از عملکرد فیزیکی فرهنگ می باشد و وزارتخانه های اقتصاد و صنعتی و .
.
.
نقش پررنگ تری دارند؛ حال فقط می توانیم ابراز امیدواری کنیم در دولت آقای روحانی با توجه به این که خود ایشان یک مجتهد و اسلام شناس فقیه هستند به یک نحوی ترمز حد گسترش لیبرالیسم در کشور را بکشند و یا روندش را کند کنند.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: هرچند که کابینه ای که از سوی حجت الاسلام روحانی معرفی شده موید این پدیده نیست و احتمال اینکه این خط را ادامه بدهد، وجود دارد، که امیدواریم این گونه نشود.

وی به بحث فرهنگ در سینمای ایران اشاره کرد و ابراز داشت: قضیه سینما یک مصداق است، چون ما از سال 69 تا به امسال را که مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم در سینمای ایران یک اقلیتی وجود دارد که پایبند ارزش های انقلاب و اسلام بوده و در حال حاضر هم هستند و کارهای ارزشمندی هم ساختند.

کوشکی اظهار داشت: در همه ی این دوران اما فضای قالب، فضای ابتذال و بی اعتنایی به اسلام و ارزش های انقلاب بوده و بدتر از همه ی این ها فضای مقابله با ارزش های انقلابی بوده و حتی ترویج فرهنگ غربی در حوزه پوشش، رفتار، مصرف گرایی، سبک زندگی می باشد.

باید برای جهاد فرهنگی نگرش سه قوه تغییر پیدا کند

این استاد دانشگاه اعلام کرد: وزارت ارشاد از زمان هاشمی تا به امروز در زرد شدن هر چه بیشتر مطبوعات قدم برداشته است و مطبوعات بی کیفیت و مبتذل تر شده اند و بحث سقوط آنها را شاهد بوده ایم.
 در عرصه سینما و تئاتر که بحث رعایت ارش های اسلام به فراموشی سپرده شد و حتی دولت احمدی نژاد پیش قدم شد برای ساخت پروژه "لاله" که بزرگترین خیانت به سبک زندگی انقلابی- اسلامی و سند خیانت دولت احمدی نژاد به ارزش های اسلامی بود.

وی با بیان این که بحث فرهنگ یک مقوله ی عام است، تبیین کرد: بحث فرهنگ فقط به وزارت ارشاد برنمی گردد، بلکه نگرش حاکم بر مجلس، دولت، قوه قضائیه و رسانه ها باید به طور کامل اصلاح شود و به سوی ارزش های اسلامی و دینی میل کند.

کوشکی در پایان تاکید کرد: این رویکرد که بخش کوچکی اصلاح شود، خوب می باشد اما اصلا کافی نیست.
فقط نگرش یک شخص به عنوان وزیر ارشاد اصلاح شود قدم مناسبی نخواهد بود.
چون ما از یک دولت در صحنه حرف می زنیم بلکه باید نگرش سه قوه تغییر پیدا کند.
تا خروجی آن ترویج فرهنگ اسلامی را داشته باشد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان