۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استقبال مهاجرین افغانستانی از اکران ویژه «مزار شریف»
کد خبر: ۹۳۵۲۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

استقبال مهاجرین افغانستانی از اکران ویژه «مزار شریف»

اکران ویژه فیلم سینمایی «مزار شریف» برای مهاجرین افغانستانی با استقبال خوبی روبرو شد.

استقبال مهاجرین افغانستانی از اکران ویژه «مزار شریف»

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزرای صبح قزوین ، روز گذشته فیلم سینمایی «مزار شریف» برای مهاجرین افغانستانی اکرانی ویژه داشت.

پیش از اکران فیلم و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، بخشی از مستند «شهید غریب» از ساخته‌های محمدسرور رجایی در رابطه با شهید رجبعلی غلامی، شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس، پخش شد و وصیت‌نامه این شهید خوانده شد. شهید غلامی در بخشی از  وصیت‌نامه خود آورده است:«این جانب رجب غلامی افغانی بر حسب وظیفه شرعی که بر گردن خود احساس می‌کنم و عشق سوزانی که در اثر ارادت به حسین(ع) تمام وجودم را می‌سوزاند، اینک به یاری خدا و همت شما ملت شهید پرور بجستان لباس رزم به تن می‌کنم و بر آنم که تا نابودی کامل استکبار از پای ننشینم.»

در ادامه فیلم سینمایی «مزار شریف»پخش شد. این فیلم روایتی از شهادت دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران شد. مزار شریف با شعار هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

در پایان این فیلم سینمایی مورد استقبال و تشویق مهاجران افغانستانی قرار گرفت و «شوکت‏علی محمدی» نویسنده و محقق افغانستانی فیلم آن را از جنبه‌های اجتماعی، تاریخی و هنری مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

انتهای پیام/

R1013176/P1010113

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان