۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نرخ کرایه ها از مهر ماه ۲۰درصد افزایش می یابد
کد خبر: ۹۳۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر سازمان حمل و نقل همگانی شهر اقبالیه و حومه:

نرخ کرایه ها از مهر ماه ۲۰درصد افزایش می یابد

گروسی: میزان بودجه و درآمد سازمان حمل و نقل شهر اقبالیه درمقایسه با مرکز قزوین و حتی دیگر شهر ها قابل مقایسه نیست. ما به دلیل کمبود بودجه نمی توانیم هیچ نوع خدمات جانبی برای رانندگان در نظر بگیریم.

نرخ کرایه ها از مهر ماه ۲۰درصد افزایش می یابد

به گزارش صبح قزوین، محمد گروسی مدیر سازمان حمل و نقل همگانی شهر اقبالیه و حومه، در خصوص حمل و نقل و اتوبوسرانی شهر اقبالیه بیان کرد: سازمان حمل و نقل اقبالیه دارای 60دستگاه اتوبوس و مینی بوس و 57 دستگاه تاکسی است.
 ما در شهر اقبالیه هیچ مشکلی در خصوص تعداد سرویس ها نداریم.

وی ادامه داد: تمامی این دستگاه ها از مهر ماه به طور جدی شروع به کار می کنند.
ساعات اولیه صبح که جز ساعات ادرای محسوب می شوند و تردد مسافر در این ساعات زیاد است.
روزی 14 هزار مسافر در شهر اقبالیه جا بجا می شوند.
برای رفاه حال شهروندان تردد و گردش خودرو ها در این ساعات با فواصل زمانی کمتری انجام می شود.

گروسی در خصوص افزایش نرخ کرایه ها در مهر ماه عنوان کرد: بیشترین تعداد از شکایات مردمی به بخش کمیته انضباطی سازمان در خصوص نرخ کرایه ها است.
ما در سال هدفمندی یارانه ها افزایش نرخ کرایه در بخش اتوبوسرانی نداشتیم.
اما طبق دستورات ابلاغی، طرح افزایش 20درصدی کرایه ها از مهر ماه انجام می شود.

وی در خصوص کمبود امکانات رفاهی در اتوبوس ها و تعویض دستگاه های فرسوده گفت: از 52 دستگاه مینی بوس هایی که در شهر اقبالیه داریم، حدوداً 38 دستگاه از این خودرو ها نوسازی شده است.
اما 14 دستگاه زیر مدل 68 هستند.

این مسئول افزود: ما برای تعویض این ماشین های فرسوده، با سازمان شهرداری-دهداری کشور تبادل نظر کردیم و حتی به حساب این سازمان پول نیز واریز کردیم اما به دلیل وجود تحریمات کشوری، هیچ خودرویی به ما تحویل داده نشد.
در صورتی که سازمان ما توانایی افزایش جذب خودرو های جدید را دارد.

وی اظهار کرد: سازمان ما برای روانسازی ترافیک شهری و روان تر شدن حمل و نقل شهری در نظر داشت که مسیر حرکتی اتوبوس ها از خیابان اصلی شهر به خیابان های فرعی انتقال دهد.
اما متاسفانه خیابان های فرعی شهر اقبالیه استعداد تردد اتوبوس را ندارند و مجدداً موجب ایجاد ترافیک می شود.

گروسی اذعان کرد: میزان بودجه شهرداری شهر اقبالیه8 میلیارد تومان است و بودجه اختصاص یافته برای سازمان حمل و نقل 70میلیون تومان است.
ما با این میزان بودجه اندک در مقایسه با سایر شهر ها، مجبور شدیم که امور شهری را اولویت بندی کنیم.

وی افزود: تعمیر روکش های آسفالت، جدول کشی خیابان ها، تعمیرات و مسائل امنیتی جاده ها از جمله اموری است که در اولویت های کاری شهر اقبالیه قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: ما تا به حال پیگیری های بسیاری از طریق استانداری برای افزایش بودجه انجام داده ایم ااما به دلایل نامعلوم بودجه بیشتری به شهر اقبالیه اختصاص داده نشده است.

گروسی در خصوص تبلیغات و فعالیت های فرهنگی و آموزشی که توسط این سازمان انجام می شود، بیان کرد: حیطه وظایف و عملکرد سازمان حمل و نقل اقبالیه با توجه به تعداد اندک پرسنل و کمبود بودجه بسیار وسیع است.

وی در ادامه گفت: سامان دهی تیلیغاتی که در پل های هوایی شهر و سطح شهر انجام می شود بر عهده سازمان حمل و نقل است.
هر ساله در مهر ماه، با مسئولین شهری اقبالیه به مدارس مراجعه می کنیم و در بحث آموزشی مطالبی را برای دانش آموزان ارائه می کنیم.

این مقام مسئول از نحوه نظارتی که توسط سازمان حمل و نقل بر امنیت شهروندان در استفاده از تاکسی ها انجام می شود، عنوان کرد: ما تا کنون هیچ گزارشی از کلانتری یا مردم در خصوص نا امنی در بخش کمیته انضباطی این سازمان دریافت نکرده ایم.

گروسی در پایان گفتگو اظهار کرد: ما انتخاب رانندگان را با دقت خاصی انجام می دهیم.
تمامی رانندگان با تایید اداره اماکن استان انجام می شود.
داشتن گواهینامه، تاهل، سوپیشینه و عدم اعتیاد، از جمله مواردی است که در خصوص انتخاب رانندگان در اداره اماکن بررسی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان