۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حل مشکلات اقتصادی نیازمند راه‌حل اقتصادی است نه راهکار سیاسی/ با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود
کد خبر: ۹۲۹۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

حل مشکلات اقتصادی نیازمند راه‌حل اقتصادی است نه راهکار سیاسی/ با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین مجمع بسیج استان قزوین گفت: با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود بلکه سرمایه در جایگاهی قرار می‌گیرد که سودآور باشد؛ زیرا سرمایه گذاری کاری به خیر و شر سیاسی ندارد.

 حل مشکلات اقتصادی نیازمند راه‌حل اقتصادی است نه راهکار سیاسی/ با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در دومین مجمع بسیج استان قزوین با اشاره به بیانات رهبری در خصوص برنامه استکبار جهانی برای نفوذ در افکار عمومی ملت ایران اظهار کرد: تا به امروز دشمنان ایران اسلامی با ابزارهایی چون ترور، تحریم، جنگ و تهاجم فرهنگی به دنبال تسلط بر ایران بودند.
وی در ادامه افزود: اما امروز غربی‌ها از طریق 2 شاهراه به دنبال نفوذ در افکار عمومی مردم ما هستند؛ ابتدا ادراک سازی از این منظر که مبانی اسلام، حاکمیت دینی و ولایت فقیه نتیجه‌اش فساد و بدبختی و تنش‌های اجتماعی است و راه سعادتمندی توسل به سبک زندگی غربی می‌باشد.
این مسئول با بیان اینکه معبر دیگر نفوذ دشمن وابسته دانستن پویایی اقتصاد ایران به ارتباط با آمریکاست اذعان کرد: جریان دوم در کشور به دنبال این است که آسایش و رفاه اقتصادی را در راستای تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های غربی‌ها نشان دهد یعنی با شعارهایی چون ایجاد فرصت شغلی، رفع بیکاری و پیشرفت کشور اتوبانی را در افکار عمومی مردم ایجاد کند.
وی ادامه داد: در شرایط امروز جامعه که دشمن اهرم اقتصادی را زمینه‌ای برای فشار به ایران تشخیص داده، باید با زبان اقتصادی با مردم حرف زد آیا بهبود رابطه ایران با آمریکا عامل پیشرفت کشور و رفع معضلات اقتصادی می‌شود؟
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دو نگاه به حوزه اقتصاد وجود دارد بیان کرد: یک بُعد نگاهش به ظرفیت‌های داخلی و فعال کردن حوزه تولید است و بُعد دیگر اقتصاد عاریتی و نگاه به بیرون و حمایت خارجی است.
وی با بیان اینکه عده‌ای مسیر پیشرفت کشور را سیاست ورود تکنولوژی و سرمایه خارج از کشور می‌دانند گفت: با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود بلکه سرمایه در جایگاهی قرار می‌گیرد که سودآور باشد؛ زیرا سرمایه گذاری کاری به خیر و شر سیاسی ندارد.
سردار نقدی تصریح کرد: در نظام سرمایه داری دولت‌ها عامل سرمایه نیستند و سرمایه قانون دولتی نمی‌شناسد و تاثیرگذاری آن در فضایی است که قوانین موجود ضد تولید نباشد، وجود اقتصاد مردمی، نیروی انسانی، نظارت بر قیمت‌ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا باید در اولویت دولتمردان قرار بگیرد.
این یک سراب است که ایران با تعامل با غرب به پیشرفت اقتصادی می‌رسد
وی با انتقاد از اینکه در فضای امروز سرمایه گذاری در کشور راکد مانده است تاکید کرد: در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت 15 هزار شرکت تولیدی در کشور و 600 کارخانه در قزوین تعطیل شده است در این حالت به جای نگاه به بیرون از کشور باید برنامه ما بازکردن این گره‌ها باشد.
این مسئول با بیان اینکه با تغییر سیاست خارجی نمی‌توان معضلات اقتصادی کشور را حل کرد عنوان کرد: باید به این موضوع توجه کافی داشته باشیم که حل مشکلات اقتصادی نیازمند راه حل اقتصادی است نه راهکار سیاسی؛ ما هر چقدر از ارزش‌های خود کوتاه بیاییم به دشمنان چراغ سبز نشان می‌دهیم.
وی اذعان کرد: اگر دولت زمینه سرمایه گذاری در داخل از کشور را فراهم کند سودآوری و فعال شدن ظرفیت‌های داخلی به دنبال آن ایجاد می‌شود باید به جای التماس به خارجی‌ها به دنبال اصلاح اقتصادی در داخل باشیم و به جای سفرهای نمایشی باید راهکار مدیریتی اعمال کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین صنعت و فناوری وارداتی را برای اقتصاد مقاومتی میرا دانست و گفت: اگر نگاه غربی‌ها وارد حوزه اقتصاد ایران شود اقتصاد ما مصرفی می‌شود نه تولیدی؛ زیرا آنها به ما فناوری نمی‌دهند بلکه کشور ایران را حوزه مصرف خود خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: با اقتصاد عاریتی در مدت 50 سال از پیکان به پراید رسیدیم اما در فناوری‌های دفاعی از موشک‌های 4 کیلومتری طی 20 سال به تولید ماهواره بر دست پیدا کردیم؛ در صورتی که اختصاص بودجه در صنعت دفاعی کمتر از صنعت خودرو بوده است اما در این حوزه با اتکای به نیروی داخلی و خودباوری به این پیشرفت‌ها رسیدیم.
سردار نقدی با اشاره به مولفه‌های پویایی اقتصاد در کشور اذعان کرد: برای رشد اقتصاد ما نیازمند نیروی انسانی جوان، سرمایه و فناوری، انرژی هستیم که در همه این حوزه‌ها در جهان جزء اولین کشورها هستیم پس نباید بهانه‌ای برای وابستگی به بیگانگان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد از دل مقاومت در برابر تحریم‌ها به پیشرفت دست پیدا کردیم، این یک سراب است که ایران با تعامل با غرب به پیشرفت اقتصادی می‌رسد؛ باید با روشنگری به مردم اجازه ورود این تفکر اشتباه در ذهن مردم نشویم که رابطه با آمریکا عامل نجات ایران است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان