۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین احیاء مسابقات قرآن با اطلاع رسانی مطلوب/ ثبت نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان قزوین
کد خبر: ۹۲۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

احیاء مسابقات قرآن با اطلاع رسانی مطلوب/ ثبت نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان قزوین

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب مطلوب باید موجبات احیاء مسابقات قرآن کریم را فراهم آوریم.

 احیاء مسابقات قرآن با اطلاع رسانی مطلوب/ ثبت نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه ستاد استانی برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله آن جوانان را به سوی قرآن و فرهنگ قرآنی جذب کرد، برگزاری این قبیل مسابقات در سطوح مختلف است.
وی با بیان اینکه هدایایی که برای این قبیل مسابقات در نظر گرفته می شود، می تواند یکی از انگیزه ها برای جذب هر چه بیشتر جوانان تلقی شود ، افزود: در این میان اطلاع رسانی و گستردگی هر چه بیشتر برای تبلیغات مسابقات قرآن، یک ضرورت به شمار می آید.
وی در ادامه در خصوص نقش مسابقات در تدبر و تفکر قرآنی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اظهارکرد: در چند سال اخیر مسابقات تفسیر و مفاهیم به صورت کتبی برگزار می شود که برای تقویت هر چه بیشتر در تدبر و تفکر قرآنی که از تاکدیات موکد مقام معظم رهبری است بسیار موثر است.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین درادامه افزود : نقش وسایل نوین ارتباط جمعی در توسعه فرهنگی ،موانع و راهکارها ‏ جهان، با ورود به عصر رسانه‏ ها و شکل‏ گیرى جامعه اطلاعاتى، دوران جدیدى را آغاز کرده است. درنظام نوین جهانى‏، ما در عصر رسانه ها زندگي مي كنيم؛ عصری که در آن رسانه هاي گروهي جزء جدايي ناپذير زندگي ما هستند لذا با توجه به این شرایط باید به بحث تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات توجه اکید شود و برای این مهم سرمایه گذاری بسیاری در نظر گرفته شود و در اصل باید با اطلاع رسانی و تبلیغات مطلوب و مناسب موجبات احیاء بیشتر مسابقات قرآن کریم را فراهم آوریم.

ثبت نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان قزوین
وی در ادامه گفت: ثبت نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان از، پنجم مردادماه آغاز شده است.
حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: همزمان با مسابقات قرآن علاقه‌مندان می‌توانند در هشتمین دوره مسابقات اذان و هفتمین دوره مسابقات ابتهال نیز نام‌نویسی کنند.
وی اضافه کرد: افراد برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی می‌توانند با مراجعه به امامزادگان، بقاع متبرکه و یا ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل برگزار می‌شود، گفت: همه شهرستان‌ها باید تا پایان شهریورماه سال جاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن را برگزار کنند.
مدیر اوقاف و امور خیریه قزوین تصریح کرد: برخلاف دوره‌های پیشین، سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن فقط برای رده‌های سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: براساس دستور‌العمل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مقرر شده است مسابقات قرآن در رده سنی شکوفه‌ها به صورت مجزا از مسابقات قرآنی بزرگسالان و با همکاری آموزش و پرورش برگزار شود.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان