۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بهترین زمان انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است
کد خبر: ۹۲۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین:

بهترین زمان انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین با تأکید بر اهمیت آموزش زوجین پیش از ازدواج گفت: بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است ولی این مشاوره قبل از بارداری، در دوران بارداری و یا پس از تولد فرزند دارای ناهنجاری‌ نیز قابل انجام است.

 بهترین زمان انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، طرح غربالگری ژنتیک در افراد بین 15 تا 25 سال به‌ صورت پایلوت در شهرستان قزوین اجرا می‌شود.
در راستای اجرای این طرح، 1500 نفر از گروه هدف مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود زمینه مشکلات ژنتیکی جهت بررسی تخصصی‌تر به مراکز مشاوره ژنتیک معرفی می‌شوند.
فریده یوسفی پور، معاون امورفرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بر اساس آمارها، در حدود 2تا5 درصد نوزادان به هنگام تولد دچار بیماری‌های ژنتیکی یا ناهنجاری‌های مادرزادی هستند.
وی افزود: تولد فرزندان معلول موجب تحمیل هزینه‌های سنگین بر خانواده و دولت می‌شود ضمن اینکه می‌تواند کیان خانواده را نیز متزلزل کند.
یوسفی پور ضمن تأکید بر آموزش زوجین پیش از ازدواج در خصوص این طرح عنوان کرد: بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است ولی این مشاوره قبل از بارداری، در دوران بارداری و یا پس از تولد فرزند دارای ناهنجاری‌های مادرزادی نیز قابل انجام است.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد : امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر انجام مشاوره ژنتیک فردی و ترویج فرهنگ انجام مشاوره ژنتیک، آگاه سازی و حساس سازی جوانان قبل از ازدواج و شناسایی ناقلین اجباری در گروه هدف، از ازدواج‌های پر خطر پیشگیری شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان