۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعتدال گرایی نباید بهانه ورود کاخ نشینان بی خبر از متن جامعه باشد/دلسوزان نظام را در خط افراطیون قرار ندهید
کد خبر: ۹۲۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای استان قزوین:

اعتدال گرایی نباید بهانه ورود کاخ نشینان بی خبر از متن جامعه باشد/دلسوزان نظام را در خط افراطیون قرار ندهید

بسیج دانشجویی دانشگاههای استان قزوین: فهرست وزرای کابینه یازدهم که در آن نه تنها خبری از شایستگان جناح های مختلف نیست، بلکه قریب به اتفاق نفرات از بین وابستگان به جریان فکری خاصی انتخاب شده اند که در پرونده برخی آنان مواردی چون انعقاد قرارداد ننگین (کرسنت) با بیگانگان و نیز همراهی با سران فتنه آمریکایی- صهیونیستی ۸۸ به چشم می خورد.

اعتدال گرایی نباید بهانه ورود کاخ نشینان بی خبر از متن جامعه باشد/دلسوزان نظام را در خط افراطیون قرار ندهید
به گزارش صبح قزوین، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان قزوین نسبت به کمک و همکاری با دولت یازدهم بیانیه ای تحلیلی خود را منتشر کرد.
  در ابتدای این بیانیه آمده است: در طول تاریخ تشیع تا به امروز بسیاری از رجال سیاسی و مذهبی بر این عقیده اند که شاید عدالت مطلق، فقط و تنها فقط در حکومت قریب به 5 ساله امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام پیاده گردید و سایر حکومت ها، من جمله نظام جمهوری اسلامی نیز قطع به یقین هنوز نتوانسته اند حتی پرده ای از آن نمایش زیبا را به اجرا درآورند.
لیکن در همان حکومت عدل الهی و در آوردگاه تحمیلی و منافقانه نهروان، افراطی های زمان راهی جز پیکار خونین و کشتن 4000 نفر از اهل کوفه را پیش پای امام معصوم نگذاشتند و جالب تر اینکه برخی از شیوخ که در این کارزار مشی بی طرفی اختیار کرده و از ابتدای بیعت شان با امام علیه اسلام نیز نفاق در دل داشتند، ایشان را به تندروی و افراط در امر مسلمین و اهل کوفه متهم نمودند و حال آنکه حضرت فرمودند من چشم فتنه را کور کردم؛ و اما بعد.
.
.
بسیج دانشجویی دانشگاه های استان به شعار اصلی رئیس جمهور یازدهم اشاره کرده و بیان داشت:   1- سر دادن شعار اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و به کار بردن مشتقات آن در سخنرانی های منتخب ملت، قبل و بعد از انتخابات، این کلید واژه را به سرعت در ادبیات سیاسی مردم ایران و حتی جهان وارد نمود و به دنبال آن خیل کثیری از اذهان را به تحقیق در باب تعریف صحیح این گفتمان وا داشت.
حتی این سؤال در دیدار امسال رهبر معظم انقلاب با دانشجویان نیز مطرح گردید که ایشان در پاسخ فرمودند که حتما رئیس جمهور منتخب تعریف خود را از اعتدال بیان خواهد نمود و این یعنی رئیس دولت یازدهم منظور به خصوصی از طرح این گفتمان در سر دارد.
اما متأسفانه در روزهای اخیر شاهد هجمه های بی سابقه به برخی دلسوزان انقلاب که بر خلاف بعضی ها، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، از آبروی خود برای نظام هزینه کردند می باشیم که این هتاکی ها و خصوصا قرار دادن آنها در صف افراطیون، نگرانی بسیاری را برانگیخته است که خدای نکرده نکند این تعابیر غیر اصولی با تعریف شخص رئیس جمهور از اعتدال همخوانی داشته باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است: آیا ایستادگی بر موضع حق و تبیین و روشنگری نسبت به برخی خیانت ها که از مطالبات رهبری نظام بوده، افراط است که حضرات به ظاهر اصلاح طلب اینگونه تلقی نموده اند؛ یا اینکه از کنار رفتن اندکی از هزاران پرده جرائم گذشته عصبانی اند؟ براستی آیا همین خط فکری تجزیه طلبی نبود که آن امام عدالت گستر را به افراط و اقتدارگرایی متهم می نمود؟ با بررسی دقیق تعاریف ارائه شده از مفهوم اعتدال گرایی توسط جناب آقای روحانی در می یابیم که قطعا نظر ایشان خلاف نظر برخی کج فهمان است اما شاید نیاز باشد که رئیس جمهور محترم صریح تر از گذشته خط فکری خویش را برای عموم جامعه روشن نمایند.
بسیج دانشجویی در دومین تحلیل خود نوشت: 2- قطعا هر مسلمان وطن پرستی بر این عقیده است که شاید پسندیده نباشد مسائل و مشکلات داخلی و به نوعی خانوادگی به خارج از مرزها و بیرون از کانون گرم خانواده کشیده شود که این مهم به درستی در یکی از سخنرانی های ریاست محترم جمهوری نیز اشاره گردید.
از طرفی هم هیچ شخصی اعم از عوام و خواص منکر وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه نیست، کما اینکه رهبر فرزانه انقلاب هم در بیانات خود بارها به آن اشاره فرموده اند.
اما بیان برخی مطالب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری یازدهم در محضر ولی امر مسلمین جهان و نیز مقابل انظار نمایندگان کشورهای خارجی، آن هم با تکرار چندباره و به نحوی غبار آلود و توأم با سیاه نمایی؛ کمی غیر منتظره و ناراحت کننده بود، و حال آنکه از لسان رئیس جمهور قانونی ایران شنیده شود که خود قائل به حل مشکلات در درون خانواده است.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: 3- با تحسین صدباره رئیس جمهور محترم به خاطر ارائه زودهنگام اسامی کابینه دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی، ارائه توضیحاتی را در این باره بسیار ضروری می دانیم: در ایام منتهی به 24 خرداد 92 و موعد رأی گیری با اشاره برخی نامزدهای محترم حساسیت هایی در جامعه ایجاد گردید که کاندیدای مورد نظرشان پس از روی کار آمدن، با وزرا و مدیران ارشد و میانی دولت قبل چه خواهد کرد و نسبت وی با شایسته سالاری چگونه است و قس علی هذا.
در این بین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز یکی از نامزدهایی بود که حول این موضوع دیدگاه های خویش را بیان نمود و خود را فردی فراجناحی نامید که شایستگان تمامی جناح ها را برای آبادانی کشور به خدمت خواهد گرفت.
اما پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات و برگزیده شدن ایشان به عنوان رئیس جمهور یازدهم، رای زنی گروه های مختلف برای تصدی مناصب دولتی در سطوح گوناگون آغاز گردید و رئیس جمهور منتخب نیز تیمی را برای شناسایی وزرای کابینه دولت "تدبیر و امید" مشخص نمود که از همان ابتدا و با مراجعه به کارنامه گذشته افراد این تیم، نگرانی هایی برای دلسوزان ایجاد گردید.
اما با فرا رسیدن موعد تحلیف و تنها به فاصله یک روز پس از تنفیذ حکم ایشان توسط رهبر انقلاب، لیست وزرای پیشنهادی توسط شخص آقای روحانی تقدیم مجلس گردید و با رسانه ای شدن محتوای آن، همگان دریافتند که شاید این نگرانی ها بی مورد هم نبوده است.
بسیج دانشجویی به لیست وزرای پیشنهادی دولت اشاره کرد و اذعان داشت: فهرستی که در آن نه تنها خبری از شایستگان جناح های مختلف نبود، بلکه قریب به اتفاق نفرات از بین وابستگان به جریان فکری خاصی انتخاب شده بودند که در پرونده برخی آنان مواردی چون انعقاد قرارداد ننگین (کرسنت) با بیگانگان و نیز همراهی با سران فتنه آمریکایی- صهیونیستی 88 به چشم می خورد.
بعضی شان به لطف حیاط خلوتهای بیشمار دولت کارگزاران اکنون جزء ثروتمندترین مردم ایران بوده و بعضی دیگر رویای هرچه غربی تر شدن ایران اسلامی را در سر می پرورانند و یا فردی که صلاحیتش برای نمایندگی مجلس احراز نشده چگونه برای وزارتخانه مهمی معرفی شده ؟!! حال سوال اینجاست که آیا این بود ثمره آن همه تلاش برای رواج گفتمان اعتدال گرایی؟ آیا تندرو تر و نالایق تر از "کاخ نشینان بی خبر از متن جامعه" و نیز "فتنه جویان سینه چاک غرب" در این کشور می توان یافت؟ عجیب تر از همه اینکه آیا همین حضرات نبودند که به خاطر برخی اطرافیان و خط قرمزهای انتزاعی آقای احمدی نژاد، آن همه خدمت و آبادانی و پیشرفت در 8 سال گذشته را به هیچ انگاشتند؛ حال چگونه است که جناب آقای روحانی در نخستین کنفرانس خبری، خود را ملزم به دفاع از اشخاصی می داند که خیانت های برخی از آنها با سند و مدرک موجود است و در عین حال دم از اعتدال می زنند؟ آیا طریقتی معتدل به ما آموخته که کابینه ای با میانگین سنی 59 سال (با بهانه وقت آزمون خطا نداریم) انتخاب نماییم و حال اینکه شخص جنابشان در سال 59 در مجلس شورای اسلامی وقت، نطق فرمودند که وزرا باید از بین جوانان انتخاب شوند.
مطالبه افسران جبهه جنگ نرم این است آقای رئیس جمهور در انتخاب وزیران علوم ، آموزش و پرورش ، اطلاعات و نفت ، تجدید نظر نمایید.
عقب گرد وزارت علوم به دوران اصلاحات مورد پذیرش دانشگاهیان نیست ما نگرانیم و نمی خواهیم کشور به سالهای بعد از دوم خرداد 76 و اوضاع فتنه های 78 و 88 باز گردد.
در پایان این بیانیه آمده: همه این توضیحات در پی تذکری بود که در بیانیه شماره 1 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان قزوین نسبت به اطرافیان رئیس جمهور محترم داده شد و اینک نیز ما دانشجویان بسیجی در کنار سایر اقشار امت حزب ا.
.
.
با لبیک به دعوت امام مان نسبت به کمک و همکاری با دولت یازدهم، بار دیگر آمادگی خود را جهت یاری رساندن به مجموعه عظیم اجرایی و رئیس جمهور محترم در تمامی حوزه های تعریف شده اعلام می داریم؛ لکن همگان و خاصتا شخص رئیس دولت را به بیان صریح رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر "توجه به علاقه و ایمان مردم خداجوی ایران به اسلام و ارزش های دینی" ارجاع داده و در پایان توصیه ای ویژه و برادرانه به نمایندگان استان ولایتمدار قزوین در مجلس شورای اسلامی، که امتحانی بس سرنوشت ساز پیش روی شماست و حق مردم بر شما، برگزیدن صالحان است و حق الناس نیز از دایره عفو الهی خارج.
.
.
امانت را به اهلش واگذارید که *ان تؤدی الامانات الی اهلها* * و من یتوکل علی ا.
.
فهو حسبه ان ا.
.
بالغ امره* (شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان قزوین) انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان