۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چرا وزارت علوم دستور رهبری درباره بورسیه‌ها را عملی نمی‌کند
کد خبر: ۹۲۷۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون آموزش مطرح کرد

چرا وزارت علوم دستور رهبری درباره بورسیه‌ها را عملی نمی‌کند

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت علوم نمی خواهد دستور مستقیم رهبری درباره مسئله بورسیه ها را عملی کند، در حالی که ایشان تاکید کردند که در قضیه بورسیه ها به عده ای ظلم شد.

چرا وزارت علوم دستور رهبری درباره بورسیه‌ها را عملی نمی‌کند
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، قاسم جعفری با اشاره به اینکه مجلس بدون کم و کاست وظیفه خود را در قبال پرونده بورسیه ها انجام داده است گفت: وظیفه مجلس نظارت و تذکر دادن به مسئولان اجرایی است که تابع قانون باشند.

وی با بیان اینکه مجلس در قضیه بورسیه ها کم کاری نکرده است افزود: وزارت علوم نمی خواهد دستور مستقیم رهبری درباره مسئله بورسیه ها را عملی کند، در حالی که ایشان تاکید کردند که در قضیه بورسیه ها به عده ای ظلم شد، وظیفه وزارت علوم است که به این قضیه ورود کرده و اقدام لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: این ماجرا از همان ابتدا نباید رسانه ای می شد و بنابه فرمایش رهبری اگر کسی تخلف کرده بود باید در مراجع قضایی و قانونی به آن رسیدگی می کردند اما عده ای خلاف این رویه عمل کردند.

جعفری گفت: رسانه های اصلاح طلب از ابتدای با پرداختن به این مسئله بنای بهره برداری سیاسی از آن را گذاشتند و در اخبار و گزارش های خود مدعی شدند فساد ۳ هزارمیلیاردی در قضیه بورسیه ها صورت گرفته است درحالی که در دانشگاه های آزاد هم هزینه دانشجو تا مقطع دکترا بیشتر از ۵۰ میلیون تومان نمی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: طرح پرونده بورسیه ها در رسانه از ابتدا برای بهره برداری سیاسی عده ای بود که امروز وظیفه دارند حق دانشجویان را ادا کرده تا این ماجرا خاتمه پیدا کند.

 روز گذشته دانشجویان بورسیه با نامه ای خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کردند که مانع جنگ سیاه جناح های سیاسی در آموزش عالی شوید.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان