۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین یکی از معضلات جدی کشور انباشت قوانین است
کد خبر: ۹۲۲۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

یکی از معضلات جدی کشور انباشت قوانین است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر یکی از معضلات جدی کشور انباشت قوانین است در حالیکه خیلی از مسائل نیاز به تدوین قوانین ندارد.

 یکی از معضلات جدی کشور انباشت قوانین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش بحران آب و مسئولیت پذیری اجتماعی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید از چنین جلساتی نهایت استفاده را ببریم به طوری که خروجی آن با همراهی همه دستگاه‌ها، به رفع مشکلات مربوط به بحران آب منتهی شود.
وی افزود: متاسفانه یکی از ویژگی های جلسات این است که همه تلاش دارند تا فرافکنی کنند در حالیکه هر کس به نوعی در این غفلت و قصور صورت گرفته سهیم هستند که باید در صدد جبران برآیند.
نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: در گذشته کانال بتونی به وسعت 1400 کیلومتر در دشت قزوین حفر کردند چرا که مدعی بودند این دشت قدرت ارتزاق بیش از 300 میلیون نفر جمعیت را دارد در مورد این دشت مطالعات آینده پژوهی نیز انجام شد اما نتایج حاصل به مرحله اجرا در نیامد.
محمدی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد آب در بخش کشاورزی، 4 درصد در بخش صنعت و 5 درصد در بخش آب شرب مصرف می‌شود که باید راهکاری برای استفاده صحیح آن اتخاذ شود زیرا بحران آب موضوعی جهانی است که در کشور ما این مشکل مضاعف است.
نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در این راستا 6 جلسه با حضور وزیر نیرو و معاونان ایشان و 2 جلسه با رئیس مجلس منعقد شد که اتاق فکری که در استان تشکیل شد علاوه بر حساسیت ایجاد شده در کشور به دلیل پیگیری استانی بود.
وی اضافه کرد: سالانه 2.6 میلیارد متر مکعب برداشت آب در استان صورت می گیرد که اگر به همین ترتیب ادامه یابد تا 6 سال آینده ذخیره‌ای برای آب‌های زیر زمینی نخواهیم داشت.
این مسئول خاطر نشان کرد: قوانین در برخی موارد با اشکالاتی مواجه است اما همه مشکلات به قوانین بر نمی‌گردد بلکه نکته مهم اجرای قوانین مصوب است.
محمدی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که برای اجرای هر کاری باید مجوز قانونی صادر شود خیلی از این‌ها شرح وظایف سازمانی است به طور مثال در حدود 800 عنوان جرم در رایانه سازمان زندان‌ها ثبت شده و یا قوانین متعددی در حوزه‌های مختلفی چون ثبت اسناد، آب و خاک و مجازات اسلامی وضع شده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: لزومی ندارد که انباشت و تراکم قوانین را داشته باشیم چرا که همه شرح وظایف سازمانی است که باید انجام دهند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات جدی کشور انباشت قوانین است این موضوع را از منظر تخصصی و کارشناسی عنوان می کنم زیرا خیلی از مسائل نیاز به تدوین قوانین ندارد.
محمدی بیان کرد: این ها موضوعاتی نیستند که با عینک سیاسی به آن نگاه کرد زیرا مصالح کشور و منافع ملی و آینده نسل جدید چیزی نیست که بخواهیم بر روی آن معامله کنیم.
این مسئول بیان کرد: باید چند اقدام را در استان عملیاتی کنیم همچون آب رسانی تحت فشار، نصب کنتورهای هوشمند و اصلاح الگوی کشت ضمن اینکه برای رفع مشکل با الگوهای کارساز و روزآمد که دارای نوآوری و خلاقیت در جهت کاهش مصرف آب و صرفه جویی است همواره استقبال می‌شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: در صورتی که قوانین دارای اشکال هستند باید در صدد رفع اشکالات برآمد و اصلاح کرد و در ادامه بدون اغماض و تبعیض قوانین را در همه بخش‌های کشاورزی و صنعتی اجرا کرد و از آن حمایت نمود.
محمدی افزود: در مورد مسائل مربوط به حوزه آب نیز کارشناسان وزارت نیرو به دلیل آشنایی بهتر با حوزه مربوطه به شکل جامع‌تر و کامل‌تری می‌توانند اظهار نظر کنند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان