۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین با ترويج فرهنگ پرداخت زكات مي توان مشكلات اقتصادي را حل كرد
کد خبر: ۹۲۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آيت الله اسلامي:

با ترويج فرهنگ پرداخت زكات مي توان مشكلات اقتصادي را حل كرد

آيت الله اسلامي در جلسه ستاد زكات تاكستان: با آگاهي و اطلاع رساني مي توان زمينه ترويج اين فريضه الهي در جامعه را گسترش داد.

با ترويج فرهنگ پرداخت زكات مي توان مشكلات اقتصادي را حل كرد
به گزارش صبح قزوين، آيت الله اسلامي نماينده مردم استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه تاكستان در جلسه ستاد زكات بيان كرد: ترويج فرهنگ پرداخت زكات نقش مهمي در رفع مشكلات اقتصادي مردم دارد.
آيت الله اسلامي با اشاره به اهميت پرداخت زكات در دين مبين اسلام گفت: اجراي اين امر سبب توانمندسازي قشرهاي نيازمند جامعه مي شود.
وي در ادامه افزود: با آگاهي و اطلاع رساني مي توان زمينه ترويج اين فريضه الهي در جامعه را گسترش داد.
حقيقت گو مدير كميته امداد امام خميني (ره) تاكستان هم از افزايش 2 برابري پرداخت زكات نسبت به سال گذشته خبر داد.
زكات در لغت، به دو معنا آمده است: یکى رشد و نموّ و دیگرى پاکى.
کلمه «زکات» به سهمی اطلاق می‌شود که انسان مؤمن از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد، به این دلیل است که در پرداخت آن، افزایش مال همراه با خیرات و برکات را دارد و موجب تزکیه و پاکى روح پرداخت کننده می‌شود معناى زکات به کار رفته در آیات کریمه قرآن گسترده است.
در قرآن کریم؛ آمدن زكات در کنار نماز نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود.
همراهى این‌دو به جهت اهمیت ویژه آنها است؛ زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامى از جایگاه خاصى برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادى و اجتماعى و .
.
.
بسیار اهمیت دارد.
انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان