۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اولین دوره طرح ولایت بسیج رسانه با حضور نخبگان رسانه‌ای برگزار شد
کد خبر: ۹۲۲۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اولین دوره طرح ولایت بسیج رسانه با حضور نخبگان رسانه‌ای برگزار شد

اولین دوره طرح ولایت بسیج رسانه با حضور نخبگان رسانه ای در مجموعه فرهنگی امام سجاد(ع) نیاوران برگزارشد.

اولین دوره طرح ولایت بسیج رسانه با حضور نخبگان رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری صبح قزوین ، اولین دوره طرح ولایت سازمان بسیج رسانه صبح امروز(چهارشنبه) در مجموعه فرهنگی امام سجاد(ع) نیاوران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این دوره آموزشی با محوریت آموزش مفاهیم روزآمد اخلاق و سواد رسانه ای و همچنین مباحث سیاسی – اعتقادی مورد نیاز این قشر در حال برگزاری است.

*قرارگاه رسانه ای دشمن با وارونه جلوه دادن اخبار سعی در پیروی از این مسیر را دارد

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه در این مراسم با اشاره به اهمیت رسانه و فضای مجازی در مبارزه با اسکتبار اظهار داشت:جبهه استکبار سرمایه سنگینی را در حوزه رسانه تدبیر کرده و غرب نیز از کارشناسان مختلف فرهنگی و روانشناسی جهت ایجاد غفلت در افراد استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند که نمی‌تواند با استقلال طلبی و خداجویی مقابله کند در همین راستا با انحراف افکار، سعی در آدرس اشتباه دادن به افراد است.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: هیچ وقت نباید نظام غربی را از دریچه هالیوود و یا سینما نگاه کرد، چرا که دشمن از این طریق القائات خود را به عنوان یک ارزش در ذهن مخاطب تثبیت می‌کند.

بصیری تصریح کرد: قرارگاه رسانه ای دشمن با وارونه جلوه دادن اخبار سعی در پیروی از این مسیر را دارد، کشتاری که به نام مسلمانان در حال وقو ع است یکی از همین انحرافات است.

وی یکی از واقعیت‌های پیدایش گروه تروریستی داعش را تصویری سازی اسلام هراسی دانست و گفت: آنها سعی دارند محصول تفکر اسلامی را با داعش معرفی کنند در حالی که به واقع داعش سرباز و پیاده نظام آمریکا است، اما همانطور که می‌بینیم رسانه‌های غربی در راستای منافع خود، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند همچون مسئله یمن که امروز مورد تبلیغات سوء جبهه غرب قرار گرفته است.

* بسیج رسانه باید عامل اقتدار نظام اسلامی در حوزه رسانه باشد

در ادامه این نشست سردار بهروز اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح، جنگ نرم، محیط مجازی و رسانه را سه مفهوم جدایی ناپذیر و غیر قابل تفکیک دانست و گفت: هنگامی که در فضای مجازی قرار می‌گیریم این بدین معنا است که به عنوان یک چالشگر و مبارز در این فضا قرار گرفته ایم پس لازم است که به این فضا شناخت اثر گذار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در آینده قدرت رسانه ای در اختیار سازمان‌هایی خواهد بود که اینترنت پر سرعت رایگان را در دنیا مدیریت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح قدرت رسانه را مبتنی بر دو مولفه جهان بینی و تکنولوژی دانست و تصریح کرد: امروز ما در شرایطی قرار گرفته ایم که دیگر تسلیحات نظامی در میدان بازی قدرت تعریفی ندارند، بلکه این رسانه و میزان ارزش آن است که تعریف می‌شود.

اثباتی ادامه داد: اگر چه قدرت در عرصه رسانه تعریف می شود اما ارزش گذاری به عنوان یکی از مفاهیم قدرت نرم در نظام های ارزش گذار نهفته شده است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیج رسانه باید مناسبات اجتماعی را بشناسد و در لایه های اجتماعی قرار بگیرد تا بتواند نظام ارزشی را حفظ و از آن دفاع کند، گفت: این مجموعه باید عامل اقتدار نظام اسلامی در حوزه رسانه باشد و این مهم زمانی محقق می شود که بر شناخت ایدئولوژیک و جهان بینی خود تسلط کامل پیدا کند.

انتهای پیام/

R1353/P1011116

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان