۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شاه کلید ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت داخلی استان و تحولگرایی است
کد خبر: ۹۲۲۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

شاه کلید ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت داخلی استان و تحولگرایی است

استاندار قزوین گفت: امروز به لحاظ منابع انسانی و غیرانسانی استان قزوین در کشور ممتاز می‌باشد و شاه کلید ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت داخلی و تحولگرایی است.

 شاه کلید ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت داخلی استان و تحولگرایی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، مرتضی روزبه استاندار قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست اقتصاد مقاومتی در دفتر استانداری قزوین اظهار کرد: نگاه ما به مجموعه بسیج مبتنی بر دیدگاه‌هایی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب برایمان تشریح کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: بسیج اقیانوس بی‌کران نیروهایی مردمی است که با ورود به هر حوزه‌ای باعث تحول در آن شده‌اند و در همه عرصه‌های مختلف جامعه به این حضور مردمی نیازمندیم.
استاندار قزوین ادامه داد: مردم ایران در نظام ما دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و چتر بسیج به حدی گسترده است که می‌تواند روی همه آحاد ملت قرار بگیرد، ما در استان قزوین این موقعیت خوب و بهره برداری از ظرفیت بسیج را دارا هستیم.
وی در خصوص اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی اصل قضیه باور به توانستن و حضور جدی در این عرصه است، امروز به لحاظ منابع انسانی و غیرانسانی استان قزوین در کشور ممتاز می‌باشد و شاه کلید ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت داخلی و تحولگرایی است.
روزبه تصریح کرد: مزیت عملکرد ما زمانی است که با داشتن ذخایر نفتی به دنبال اقتصاد غیرنفتی باشیم؛ امروز باید ظرفیت‌های مختلف را به صورت اختیاری و ارادی شناسایی کرده تا افق‌های آینده استان و کشور برای بهره برداری کشف شود.
وی با بیان اینکه قزوین اولین تولیدکننده انگور در ایران است ابراز کرد: مرکز تحقیقات ملی انگور در استان ما مستقر است و اگر فراوری و تبدیل همین محصول در قزوین اجرایی شود و در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار گیرد قابلیت صادرات آن علاوه بر مصرف داخلی افزایش می‌یابد.
این مسئول بیان کرد: اگر قرار است استان قزوین را با نگاه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار دهیم خوشبختانه ادعای شروع حرکت در این مسیر را داریم؛ یعنی در سطح عالمان این حوزه و عموم مردم گفتمان سازی صورت گرفته است اما باید به مرحله اثرگذاری محسوس در اقتصاد و زندگی مردم برسد.
وی عنوان کرد: زمانی که زمین کشت انگور در قزوین و تاکستان قرار دارد اما کارخانه فراوری آن در دیگر استان‌ها باشد معلوم است هنوز اقتصاد مقاومتی را باور نداریم.
استاندار قزوین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از حرف تا عمل فاصله زیادی دارد تاکید کرد: برای پرداختن به اقتصاد مقاومتی باید واقعا از حرف‌های کلیشه‌ای، شعارگونه و بخشنامه‌ای دوری کنیم و این مسائل برای ما دغدغه شود.
وی انتقاد کرد: شهرستان تاکستان در استان ما یک منطقه صنعتی است اما صنعتی که هیچ گونه ارتباطی با تولیدات کشاورزی خود ندارد آیا در این فضا می‌توان حرفی از اقتصاد مقاومتی زد؟
روزبه در پایان گفت: باید عملکرد ما به صورتی باشد که برای تولیدکننده و مصرف کننده مناسب باشد و برای صادرات بازار ارزشمندی را ایجاد کند، در این صورت می‌توان ادعا کرد بحث اقتصاد مقاومتی را در حوزه تولیدات استان جدی گرفته‌ایم.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان