۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مدیران و استانداران افسران جنگ اقتصادی هستند/ تمام عناصر مادی اقتصاد در مشت ماست
کد خبر: ۹۲۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مدیران و استانداران افسران جنگ اقتصادی هستند/ تمام عناصر مادی اقتصاد در مشت ماست

سردار نقدی در قزوین گفت: مدیران و استانداران، افسران جنگ اقتصادی هستند و باید یقین داشته باشند سرمایه به سمتی خواهد رفت که سود و فایده داشته باشد.

مدیران و استانداران افسران جنگ اقتصادی هستند/ تمام عناصر مادی اقتصاد در مشت ماست
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، در نشستی که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد گفت: ما در داشتن منابع کشوری منحصر به فرد هستیم و در دنیا تعداد کشورهایی که به تمام منابع و عناصر اقتصادی دسترسی داشته باشند محدود است.
وی در توضیح منابع اقتصادی افزود: از جمله این منابع می توان به انرژی، مواد اولیه، پیشرفت علمی و نیروی انسانی اشاره کرد که با وجود 840 هزار میلیارد تومان نقدینگی، بجز پولهایی که دست مردم است و 900 هزار نفر تحصیلکرده بیکار فرصت خوبی در زمینه رشد اقتصادی در دست ماست.
سردار نقدی تصریح کرد: تمام عناصر مادی اقتصاد در مشت ماست و بجز 4 کشور آمریکا، روسیه، چین و ایران، هیچ کشوری چنین ظرفیتی ندارد.
وی در ادامه ابراز کرد: متاسفانه با داشتن چنین ظرفیتی ما به دلیل فقدان عزم و همت و مدیریت صحیح از رشد اقتصادی چندانی برخوردار نیستیم و این امر حلقه گمشده اقتصاد امروز ماست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: فرمول اقتصاد مقاومتی واقعا در ایران قابل اجراست و استان قزوین هم پتانسیل و هم مدیریت لازم را برای تحقق این مهم داراست.
وی بیان داشت: مهمترین مولفه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی شناخت ظرفیت‌ها و به جریان انداختن آنهاست. استان قزوین به سبب داشتن آب، خاک، منابع، بازار مصرف و در برداشتن بازار 20 میلیونی در شعاع 150 کیلومتری و نیروی انسانی کارآمد استانی طلایی در زمینه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.
سردار نقدی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال 90 در کرمانشاه فرمودند: ما در کشور مشکل کم نداریم و باید برای حل تمام مشکلات به سمت مردم برویم بنابراین چاره مشکل اقتصادی هم مراجعه به مردم است.
وی اضافه کرد: البته کمک گرفتن از مردم به معنی خصوصی سازی نیست بلکه مفهوم آن، دخالت دادن مردم در تمام بخش‌های اقتصادی است زیرا اکثر مردم سرمایه مالی چندانی ندارند اما از علم و سرمایه انسانی برخوردارند.
این مسئول با اشاره مجدد به توانایی مردم در زمینه رشد اقتصاد اذعان کرد: مردم ما تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) و همواره برای ایثارگری و فداکاری آماده هستند. این مردم توان به صحنه آمدن را دارند و باید ورود آنها را به عرصه‌هایی همچون بسیج تسهیل کرد.
وی تاکید کرد: بسیج باید امتداد مردمی در تمامی ادارات باشد و باید همه مردم همانطور که روزی در عرصه‌های نظامی بسیج شدند، امروزه در عرصه‌های اقتصادی وارد شده و بار آن را به دوش بکشند.
سردار نقدی در پایان خاطر نشان کرد: امروز جنگ ما اقتصادی است و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم. مدیران و استانداران، افسران جنگ اقتصادی هستند و باید یقین داشته باشند سرمایه به سمتی خواهد رفت که سود و فایده داشته باشد.
انتهای پیام/6001


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان