۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولتمردان دغدغه جدی در خصوص مسائل فرهنگی ندارند
کد خبر: ۹۲۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس در نشستی با حضور بانوان فرهیخته استان:

دولتمردان دغدغه جدی در خصوص مسائل فرهنگی ندارند

نماینده مردم قزوین در مجلس در نشست بانوان فرهیخته استان گفت: متاسفانه دولتمردان ما در دولت‌های مختلفی که از ابتدای انقلاب روی کار آمده‌اند دغدغه جدی در خصوص مسائل فرهنگی نداشته‌اند.

 دولتمردان دغدغه جدی در خصوص مسائل فرهنگی ندارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس در نشستی با حضور بانوان فرهیخته استان با اشاره به رسالت فرهنگی بانوان در جامعه اظهار کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث فرهنگی نگرانی‌های عمیقی دارند که برای رفع آنها نیمه شب به درگاه خداوند تضرع می‌کنند ما باید جایگاه عظیم این حوزه را بیشتر درک کنیم.
وی در ادامه افزود: به فرموده رهبری در حال حاضر دو حوزه ایمان جوانان و حرکت انقلابی مردم تحت هجمه دشمنان قرار گرفته است؛ اما متاسفانه دولتمردان ما در دولت‌های مختلفی که از ابتدای انقلاب روی کار آمده‌اند دغدغه جدی در خصوص مسائل فرهنگی نداشته‌اند.
حسینی با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان کرد: در خصوص حمایت از نهاد خانواده در کمیسیون موضوع بیمه کردن بانوان و حمایت از دانشجویان متاهل تصویب شده است اما به واسطه اینکه دولت در این طرح از ما حمایت لازم را نداشته و شورای نگهبان ممکن است این طرح را دارای بار مالی برای دولت بداند تصویب شدن نهایی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
وی با انتقاد از اینکه دولت طرح امر به معروف و نهی از منکر را تا به امروز ابلاغ نکرده است ابراز کرد: این طرح که یک سال است از بررسی آن در مجلس می‌گذرد تکیه اصلی آن روی عملکرد ادارات دولتی است نه فضای عمومی جامعه؛ اما دولت حمایت لازم را از آن نداشته و رئیس مجلس یکطرفه آن را ابلاغ کرد.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طرح دیگری که در کمیسیون مورد تصویب قرار گرفته و شورای نگهبان با وارد دانستن ایراداتی به آن رد کرده است موضوع کار فرهنگی در مساجد محلات بود؛ به واسطه اینکه مساجد زیر نظر اوقاف و مساجد زیر نظر رهبری قرار دارد، ممکن است این طرح ما جنبه دولتی پیدا کرده و در فرآیند کار اخلال ایجاد شود در این راستا شاید اداره اوقاف زیر نظر رهبری قرار بگیرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس از بررسی قانون عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: 36 بند این قانون مورد تائید قرار گرفته است، اما در حال حاضر جوسازی و هجمه‌های زیادی از سوی سایت‌ها و مطبوعات علیه این قانون وجود دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: قانونی که شورای انقلاب فرهنگی در 330 ماده تصویب کرده ویژه ادارات و نهادهای مختلف است اما به واسطه اینکه نظارت و مطالبه از سوی دولت روی این سازمان‌ها وجود ندارد به طور جدی اجرا نشده است.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به رسالت بانوان فرهیخته در جامعه تصریح کرد: شما باید از نظام اسلامی و آرمان‌های آن حمایت کنید و وظیفه تک تک ما بودن در وسط میدان است حتی اگر تحت شدیدترین هجمه‌ها قرار بگیریم.
لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از بانوان فرهیخته استان به بیان دیدگاه‌های فرهنگی خود در خصوص حوزه‌های مختلف استان پرداختند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان