۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آرین‌خو خائن‌ترین فرد به کاراته کشور است
کد خبر: ۹۲۰۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سمندر:

آرین‌خو خائن‌ترین فرد به کاراته کشور است

رئیس فدراسیون کاراته گفت: او به دنبال خان‌بازی و باج‌خواهی در کاراته است. هر سال که نباید قهرمان آسیا شویم. وظیفه دارم دلایل از دست رفتن کرسی را به وزارت اعلام کنم. در کومیته تیم بانوان و آقایان با تیم اصلی شرکت نکرده بودیم.

آرین‌خو خائن‌ترین فرد به کاراته کشور است
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته در موردمیزان رضایت خود از نتایج تیم ملی کاراته در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: من از نتایج کسب شده راضی هستم و دلیل آن نیز این است که ما هر سال که نباید قهرمان آسیا باشیم. ما در دوره گذشته که قهرمان شدیم نیز به خوبی این قهرمانی از طریق رسانه‌ها دیده نشد و فقط بیشتر از گذشته نظرات منتقدان فدراسیون در خصوص حواشی پوشش داده شد. تا روزی که هستم سعی خواهم کرد با حواشی برخورد کنم و اعتقاد دارم در برجسته شدن این حواشی رسانه‌ها نیز دخیل هستند.

وی ادامه داد: عملکرد فدراسیون کاراته در سال گذشته با بی‌انصافی مورد نقد قرار گرفته است و انشاالله این مسئله نیز باید در آینده جمع شود. من در ژاپن در  کنار بچه‌ها بودم و دیدم که چه زحماتی را متحمل شدند. متاسفم برای منتقدانی که حتی صبر نکردند تیم ملی به تهران برسد و بپرسند چه اتفاقاتی در مسابقات قهرمانی آسیا به وقوع پیوست. ما در این دوره چهار مدال نقره کسب کردیم اما ازبکستانی که در جایگاه دوم قرار گرفت در مجموع دو طلا، یک نقره و دو برنز کسب کرد و هیچ کدام از منتقدان نخواستند که این موضوع را بررسی کنند.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه عنوان کرد: من به عنوان رئیس فدراسیون قدر زحمات ورزشکاران را می‌دانم و کادرفنی نیز زحمات زیادی در این مسابقات متحمل شد. کاش از ابتدا با این کادر کار خود را شروع کرده بودم و از تغییرات انجام شده در فدراسیون نیز راضی هستم. انشاالله در آینده خواهید شنید و دید که چه اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

 سمندر در پاسخ به این سوال چگونه در حالی که مدال طلای جهان کومیته تیمی مردان در آسیا به نقره و مدال طلای کومیته تیمی بانوان به نقره تبدیل شده است از عملکرد تیم راضی است، گفت: امسال ما به چه تورنمنتی این تیم‌ها را اعزام کردیم که توقعات بالا از این تیم داریم. کومیته تیمی بانوان و آقایان ما در این مسابقات با تیم دوم خود شرکت کرده بودند. ما از ابتدا هم قصد نداشتیم با تیم‌های اصلی کومیته آقایان  خود در این مسابقات شرکت کنیم و نیت ما آماده کردن تیم‌های اصلی کومیته برای مسابقات جهانی بود. تیم کاتای خانم ارباب به دلیل نبود مهسا افسانه شکست خورد.

وی ادامه داد: در انفرادی نیز سجاد گنج‌زاده سال گذشته در بازی‌های اینچئون مغلوب همین حریف ژاپنی شده بود. این حریف در حال حاضر بسیار آماده است و سجاد نیز در این مسابقات دو بار مغلوب او شد و از لحاظ فنی در شرایط پایین‌تری نسبت به او قرار دارد و باید تلاش خود را برای آینده بیشتر کند تا این حریف را شکست بدهد. باخت در ورزش کاراته همیشه وجود دارد و این‌گونه نیست که همیشه کاراته ایران قهرمان آسیا باشد. ما در گذشته نیز در مقاطعی حتی در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفتیم اما این به معنی از دست رفتن اقتدار کاراته ایران نیست. صحبت‌هایی که در خصوص از دست رفتن اقتدار کاراته ایران مطرح می‌شود بسیار غیر منصفانه است.عده‌ای از منتقدان حتی به دنبال مشخص کردن سرمربی برای تیم ملی هستند و من این اجازه را به کسی نخواهم داد.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص از دست رفتن کرسی ایران در هیات رئیسه کنفدراسیون کاراته آسیا گفت: متاسفانه من خیلی از مسائل را نمی‌توانم رسانه‌ای کنم. در خصوص کشورهای عرب و اقدامات آنها هم اگر بیش از حد صحبت کنیم قطعا از طریق هموطنانی که از ایران کارشکنی می‌کند و تمام اطلاعات ما را منتقل می‌کند به گوش آنها خواهد رسید. تمام گفتمان ما با رسانه‌های منتقل شده است و آنها از ما گله‌مند هستند. فقط با وجود این شرایط که اشاره کردم باید بگویم  تا به حال سابقه نداشته است که اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته در انتخابات هیچ فدراسیون قاره‌ای شرکت کند اما در این دوره در ژاپن حاضر شد.

وی ادامه داد: من روز قبل از انتخابات نیز با توجه به درخواست اسپینوز با ایشان دیدار داشتم و روز قبل از بازگست به ایران نیز با رئیس فدراسیون امارات صحبت‌هایی داشتم که خیلی مسائل برای من روشن شد. امیدوارم در آینده بتوانم جایگاهی را در کاراته آسیا و جهان داشته باشم.

سمندر در پاسخ به این سوال که در از دست رفتن کرسی ایران در هیات رئیسه آسیا چقدر مسائل مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی کاراته در آلمان تاثیر گذار بود، عنوان کرد: این را قبول دارم اما تمامی اطلاعات مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی اشتباه به من رسیده بود . من در خصوص اتفاقات مجمع فدراسیون جهانی نیز با رئیس فدراسیون امارات صحبت کردم، ضمن اینکه ما آن زمان شرافت جمهوری اسلامی و نگه ‌داری از پرچم ایران را بر خیلی مسائل ترجیح دادم. من به نفع عربستان و هیچ کشوری به خاطر منافع کشورم کناره‌گیری نکردم. جریانات آلمان از درون فدراسیون خودم به من درست منتقل نشد و این اتفاقات دست مایه اتفاقات بعدی و خودخواهی کسانی شد که فقط به دنبال حفظ جایگاه خودشان بودند.

وی ادامه داد: تمامی موضوعات این مجمع و مجمع فدراسیون جهانی در برمن آلمان  پایان یافته است اما برای من جای تعجب است که پناهی قبل از اعزام تیم ملی کاراته اعلام می‌کند سمندر می‌توانست نام من را در کنار خودش برای حضور در مجمع انتخابات هیات رئیسه کاراته آسیا  معرفی می‌کرد و ما با دو کاندیدا شرکت می‌کردیم در حالی که در چهار سال مسئولیت خود هیچ کاری برای کاراته ایران نکرد. اعضا هیات رئیسه به جز دو نفر بقیه مترسک هستند و کار را این دو نفر جلو می‌برند و رابطه من نیز با این دو نفر بسیار خوب است. اختلافات من نیز با اسپینوز کاملا بر طرف شده است و تیمی که با من در انجا حضور داشت این مسائل را مشاهده کرد. من نیز به زودی جمع بندی و گزارشات خودم را به وزارت ورزش ارائه خواهم داد.

رئیس فدراسیون کاراته با تاکید اینکه دلایل از دست رفتن کرسی ایران در هیات رئیسه آسیا را به مسئولان وزارت ورزش توضیح خواهد داد، گفت: صد در صد این اتفاق خواهد افتاد و در خصوص اظهارات سجادی نیز باید بگویم ایشان مسئول ورزش قهرمانی وزارت ورزش هستند و چه ایشان می‌گفتند و چه نمی‌گفتند من وظیفه داشتم توضیحاتم را ارائه می‌دادم.

سمندر در خصوص شایعات عزل مردانی گفت: قرار بود مردانی و سلطان که عضو کمیته داوران آسیا هستند از کار برداشته شوند و  دلیل آنها این بود که با توجه به اینکه مردانی به عنوان دبیر فدراسیون ایران انتخاب شده است باید طبق اساسنامه فدراسیون جهانی کاراته  از سمت کمیسون داوری عزل شود. من برای آنها توضیح دادم که ایشان سرپرست دبیری هستند و موقتا سرپرست فدراسیون هستند و برای اینکه خود ایشان یا شخص دیگری دبیر فدراسیون شود باید مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته برگزار شود. آنها از من خواستند این موضوع را کتبا نیز به آنها ارائه بدهم که این کار نیز انجام شد. در حال حاضر نیز مردانی به عنوان مدرس از سوی کنفدراسیون کاراته آسیا معرفی شده است و به صورت قطعی هنوز از کمیسیون داوری آسیا عزل نشده است. ایشان به عنوان سرپرست دبیری همچنان به کار خود ادامه خواهند داد و فقط نیاز بود من توضیحاتی را به آنها ارائه بدهم.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص آینده کادرفنی تیم ملی کاراته عنوان کرد: در کاتا هر تیمی قهرمان شود مربی آن تیم به عنوان سرمربی با تیم خود کار خواهد کرد اما در خصوص سرمربی  کومیته آقایان من اعتقاد دارم دباغیان علاوه بر دانش فنی ، مدیر بسیار خوبی است و توانست تیم من را در مدت سه ماه به خوبی جمع کند . دباغیان و بداغی زحمات زیادی برای ما کشیدند. تیم در مواقعی متحمل باخت می‌شود اما ما از مدال‌های خود دور نبردیم و اگر یکی از نقره‌های ما تبدیل به طلا می‌شد در جایگاه دوم قرار می‌گرفتیم. ما به این نتایج به چشم زنگ خطر هم نگاه می‌کنیم و درون کادرفنی و بازیکنان اصلاحاتی اندک خواهیم داشت . کادرفنی و بازیکنان ما زحمات خود را کشیدند اما کاری در مواقعی از دست آنها بر نمی‌آمد . من به جامعه کاراته قول می‌دهم از این باخت پلی به پیروزی در مسابقات آینده بزنم.

سمندر در خصوص اظهارات محمود آرن‌خو گفت: آرین‌خو که من را متهم به خیانت به کاراته کرده است خودش خائن‌ترین فرد به کاراته کشور است. او چکاره بود که خواهان عزل دبیر و نایب رئیس فدراسیون کاراته بود. ایشان که خواهان برکناری آشوری بود چرا به یک بار در این مقطع از آشوری حمایت کرده است؟ مگر آشوری فردی نبود که او خواهان برکناری از فدراسیون بود. آرین‌خو متاسفانه به دنبال خان بازی در کاراته کشور است. آشوری دو بار شخصیت خود را شکسته است و به دفتر آرین‌خو رفته است و این بار او از آشوری حمایت کرده است.

وی ادامه داد: او با استعفای دسته‌جمعی به همراه کادرفنی تیم ملی صدمه جبران ناپذیری به کاراته زد و باعث شد کاراته ایران ضربه بخورد. من نمی‌دانم او به دنبال چه مسائلی بود و چرا آن کار را انجام داد اما خوشحالم که با او قطع همکاری کردم. چطور می‌شود با قهرمان جهان من اصلاح تکنیک کار کرد. امروز او چکاره است که بگوید سمندر باشد یا نباشد. متاسفم برای کسانی که حتی به نظام اعتقاد ندارند و این حرف‌ها را مطرح می‌کند . آرین‌خو در برنامه تلویزیونی از لحاظ اخلاقی حیثیت کاراته را زیر سوال بردند و انگ مسائل اخلاقی به کاراته زدند. او تعادل فکری ندارد و امروز یک چیزی را مطرح میکند و فردا چیز دیگری را مطرح میکند. او خواهان رفتن من پیش خودش است اما من نزد خان‌ها نمی‌روم چرا که او خواهان باج‌خواهی از کاراته است.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد اظهارات پناهی گفت: من در مورد پناهی اصلا حرفی با او ندارم. او دو سال و نیم از فدراسیون انتقاد می‌کند و متاسفم برای او که اصلا نمی‌داند چه می‌گوید. او ادعا می‌کند دو نفر می‌توانستد برای هیات رئیسه آسیا کاندید شوند در حالی که باید از او پرسید در این چهار سال چه چیزی را با عضویت در هیات رئیسه متوجه شده است ؟ او حتی در خصوص انتخابات و تعداد کاندیدها هم چیزی متوجه نشده است .

سمندر در خصوص ابراز نارضایتی وزیر از کاراته اظهار داشت: وزیر ورزش اصلا نگفتن که از کاراته راضی نیستند و فقط اعلام کردند از کاراته شکایت زیادی داریم و من این حرف را قبول دارم. پشت فدراسیون کاراته کارشکنی زیادی نزد وزیر انجام شده است و عده‌ای خط گرفتند که بر علیه فدراسیون تحرکات کنند. عده‌ای که به دنبال تغییر ریاست فدراسیون کاراته هستند تا کی می‌خواهند کاراته ایران هر سال یک رئیس داشته باشد. چرا آنها تا کسی پیدا می‌شود جلوی باج‌خواهی را می‌گیرد و دست عده‌ای را رو می‌کند دست به دست  هم می‌دهند تا او را برکنار کنند. من خواهان این هستم وزارت ورزش این نگاه را به فدراسیون داشته باشد و فکر می‌کنم وزارت در حال رسیدن به این نگاه هستند. تعداد اندک شماری از فدراسیون باج‌خواه هستند و فکر می‌کنند ما باید به آنها سرویس بدهیم و اگر این سرویس را دریافت نکنند، جمع می‌شوند و از فرصت‌های خود در رسانه استفاده کردند تا نگاه منفی به کاراته را رواج بدهند. کاراته امروز از هر لحاظ زیر سوال رفته است اما چه کسانی کاراته را زیر سوال بردند؟  پیشکسوت محترمی که خود را محق می‌داند و هیچ‌گاه منصفانه به من نگاه نمی‌کند.



انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان