۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برجام در حال ایجاد اختلاف است که من از عاقبت آن نگرانم
کد خبر: ۹۱۹۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله مکارم شیرازی:

برجام در حال ایجاد اختلاف است که من از عاقبت آن نگرانم

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: درباره برجام نه کسی می‌تواند بگوید "وای بر ما که چنینی پیمانی بستیم" و نه کسی باید بگوید که "بزرگترین افتخار کشور در طول تاریخ است". همه باید به دنبال رفع نقاط ضعف برجام باشیم.

برجام در حال ایجاد اختلاف است که من از عاقبت آن نگرانم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج خود با اشاره به مسائل به وجود آمده به واسطه برجام در کشور گفت: این برجام در حال به وجود آوردن اختلافاتی در بین گروه‌های مختلف است که من از عاقبت آن نگران هستم.

حضرت‌ آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: برنامه جامع اقدام مشترک، نقاط قوت فراوان دارد و ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشد؛ البته می‌توان نقاط ضعف این برنامه را با راه‌حل‌هایی از بین برد که همه باید به دنبال پیدا کردن این راه حل‌ها باشیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در مجموع برجام اقدامی قابل توجه است؛ این اقدام پیروزی محسوب می‌شود البته نه کسی می‌تواند درباره این برجام بگوید که "وای بر ما که چنینی پیمانی بستیم" و نه کسی باید بگوید که "بزرگترین افتخار کشور در طول تاریخ است"؛ دشمن به دنبال همین مسأله است که با ایجاد اختلاف در بین مردم است تا بتواند بر کشور ما مسلط شود.

وی ابراز داشت: همه مسؤولان باید دوستانه، منطقی، مستدل و در راستای حل مشکل نه به عنوان مبارزه، معارضه، اهانت و وارد کردن نسبت‌های نادرست به همدیگر باید گفت و گو، بحث و بررسی کنند تا به نتیجه برسند.

حضرت‌ آیت الله ناصر مکارم شیرازی مسؤولان کشور را به استفاده بهتر از فرصت‌ها و نگه‌داشتن جانب عقل توصیه کرد و گفت: دشمن به صورت پی در پی در حال تهدید جمهوری اسلامی و به کار بردن سخنانی نامربوط و ناموزون است؛ پژوهش، بحث و بررسی در تمامی موارد نباید اجازه دهد که اختلاف در بین مردم افزوده شود.

این مرجع تقلید آوارگان جنگی در کشورهای اسلامی را یکی از مشکلات مهم اکنون عالم اسلام دانست و اظهار داشت: آتش افروزان جنگ حساب نمی‌کنند که آوارگان سوریه و یمن و کشورهای دیگر باید چه کنند؛ در حالی که از آن سوی دنیا آمده‌اند و منطقه را به هم ریخته‌اند تأسف دارد که در آخر سعی می‌کنند ایران و روسیه را مقصر این فاجعه بدانند؛ در حالی که جمهوری اسلامی تنها به دنبال انتخاباتی سالم به وسیله مردم سوریه و آرامش در این کشور است.

وی در ابتدای این جلسه در تفسیر حدیثی اخلاقی از امام حسن عسکری (ع) درباره تربیت فرزند گفت:‌ افراط و تفریط در تربیت فرزند اشتباه است؛ بعضی آنقدر بر فرزندان خود سخت می‌گیرند که در بزرگی علاوه بر گریز از پدر و مادر مبلغ فرق ضاله می‌شوند و عده‌ای آنقدر بچه‌ها را آزاد می‌گذارند که در جوانی حتی دست بر روی پدر و مادر خود بلند می‌کنند که هر دو شیوه اشتباه است.

حضرت‌ آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در روایات بر تعلیم قرآن و گذاشتن نام خوب بر فرزندان و موارد دیگری تأکید شده است؛ درباره تنبیه بدنی در مدارس و آموزشگاه‌ها هم باید گفت که این تنبیه‌ها معمولاً بی تأثیر است و اثر خوبی ندارد لیکن در مواردی شاید مؤثر باشد که در همان موارد نیز باید از ولی دانش آموز کسب اجازه شده باشد.

این مرجع تقلید بی توجهی والدین در مکان‌های عمومی به فرزندان را مورد نکوهش قرار داد و گفت: برای مثال بعضی از آقایان یا خانم‌ها فرزندان خود را به مسجد می‌آورند و به عنوان اینکه این فرزند من بچه است و باید راحت باشد به او اجازه می‌دهند تا محیط مسجد را با سر و صدای خود به هم بریزد؛ آموزش این والدین از همین جا باید آغاز شود و به بچه بفهمانند که هر جایی دارای شئونی است که باید به آن توجه شود.


انتهای پیام/7008

منبع: رسا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان