۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و مباحث محیط زیست برای شوراها و دهیاران برگزار شد
کد خبر: ۹۱۸۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان البرز استان قزوین

کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و مباحث محیط زیست برای شوراها و دهیاران برگزار شد

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز با همکاری فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان البرز کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و مباحث محیط زیست را در این شهرستان برگزار کرد.

کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و مباحث محیط زیست برای شوراها و دهیاران برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، در این کارگاه آموزشی که با هدف توانمند سازی و ارتقای دانش زیست محیطی جوامع محلی و شوراها و دهیاران در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی شهرستان البرز برگزار شد، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران بخش مرکزی این شهرستان حضور داشتند.
سیاوش شمسی پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، در این کارگاه به وضعیت بحرانی کشور و استان در زمینه پدیده ریزگردها، کمبود آب، شیوع بیماری ها، بیابان زایی و خشک شدن دریاچه ها و تالابها اشاره کرد و همه آنها را نتیجه بی توجهی به محیط زیست دانست.
شمسی پور شوراها را به عنوان بازوان اجرایی دولت و مردم دانست و گفت: شوراها و دهیاران نقش بسیار موثری در ارتقای فرهنگ محیط زیست دارند و می توانند با ارایه آموزش ها و راهکارهای لازم به مردم سبب بهبود وضعیت محیط زیست در حوزه اجرایی خود شوند.
همچنین غیاثوند رئیس اداره محیط زیست شهرستان البرز از شوراها به عنوان رابط بین مردم و دولت یاد کرد و حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی ذکر کرد و مشارکت مردم در این زمینه را با کمک و هدایت شوراها و دهیاران عملی دانست.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی مسایلی چون مفاهیم و موضوعات محیط زیستی، وضعیت منابع آبی استان و اهمیت حفظ ذخایر آبی، ضرورت بازچرخانی و استفاده بهینه از آب، انواع پسماند و روشهای دفن زباله و معیارهای مکان یابی محل دفن پسماند توسط مدسین دوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/7008

منبع: محیط زیست قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان