۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آشفته بازار زباله هایی که با وعده های مسئولین به فراموشی سپرده شد
کد خبر: ۹۱۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خدمات شهری اقبالیه در یک نگاه:

آشفته بازار زباله هایی که با وعده های مسئولین به فراموشی سپرده شد

مسئولین خدمات شهری اقبالیه وعده داده بودند که در ایام ماه مبارک رمضان سطل زباله های مکانیزه در سطح شهر نصب می شود. اما در روز های پایانی ماه رمضان هستیم اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

آشفته بازار زباله هایی که با وعده های مسئولین به فراموشی سپرده شد

به گزارش صبح قزوین، شهر اقبالیه یکی از شهر های حاشیه نشین استان قزوین محسوب می شود.
این شهر در گذشته دارای بافت روستایی بوده و باگذشت زمان و مهاجرت مردم از روستاها و شهر های اطراف به اقبالیه، موجب شد کم کم این بافت، به بافت شهری تغییر یابد.
این تغییرات با مشکلات فراوانی نیز همراه بوده است.

 یکی از این مشکلات چشمگیر و آزار دهند، مشکل جمع آوری زباله هاست که هنوز هم به شیوه های سنتی در این شهر انجام می شود.
مسئله زباله ها از جمله مسائلی است که برای مردم این شهر بسیار مشکل ساز شده است.

IMG_2390

 نبودن مکان هایی مناسب و مجزا برای جمع آوری این زباله ها، عدم وجود سطل زباله در سطح شهر، نبود ساعت هایی مشخص برای جمع آوری زباله و غیره موجب می شود که مردم مجبور شوند زباله های خود را در کوچه ها و خیابان هاو یا می های خالی رها کنند که این عامل منشا مشکلات دیگری از جمله: بوی نامطبوع  زباله ها، شیوع بیماریهای واگیردار، تکثیر حیوانات موذی و حشرات در میان زباله ها و غیره می شود.

IMG_2427

مشکل دیگر، مزیّن شدن شهر توسط زباله ها یی است که وقتی در کوچه پس کوچه های شهر قدم می زنیم، صحنه های ناهمگونی از انباشت این زباله ها را مشاهده می کنیم که گویی هر کس، هرچه دستش می آمده میهمان خانه دومش کرده است.

IMG_2417

برای رفع این مشکل که موجب سلب آسایش مردم شده است با معاون خدمات شهری شهرداری اقبالیه به گفتگو پرداختیم.

سیف الله امینی در پاسخ به نحوه نظارت شهرداری بر نحوه جمع آوری زباله ها و مشکلات مردم پاسخ داد: جمع آوری زباله ها در شهر اقبالیه بصورت سنتی جمع آوری می شود.
ما بار ها در خیابان های شهر سطل زباله قرار داده ایم اما توسط خود مردم تخریب شده است.

IMG_2438

IMG_2388

وی ادامه داد: شهرداری اقبالیه در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان سطل زباله های مکانیزه در سطح شهر نصب کند تا از تجمع زباله ها در خیابان ها و معابر جلوگیری شود.
با نصب این سطل زباله ها 30درصد زباله های شهر بصورت مکانیزه جمع آوری می شود.

اما در پاسخ این بدقولی مسئولین باید ذکر کنیم که هم اکنون در روز های پایانی ایام ماه مبارک هستیم اما هنوز شاهد هیچ اقدامی از سمت شهرداری صورت نگرفته است.
امیدواریم مسئولین به این وعده خویش عمل کنند.

IMG_2380

همچنین مطلع شدیم که در تاریخ 9/5/1391  یک نشست در مرکز بهداشتی درمانی اقبالیه با حضور دکتر محمد رضا مدبر ریئس مرکز بهداشت بلندیان شهرستان قزوین، شهردار، اعضای شورا و تعدادی از مسئولین اقبالیه برگزار شده است.

در  این نشست پیرامون مشکلات مربوط به شکل جمع آوری فاضلاب شهر، سیستم جمع آوری زباله ها، نخاله های ساختمانی، محل دفن زباله ها وغیره تبادل نظر شده است و در پایان این نشست، مهندس کاشی پزها شهردار اقبالیه نسبت به همکاری با مدیر و کارشناس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین در جهارچوب قانون قول مساعد داد.

اما یک سال از این وعده شهردار گذاشته است اما در موضوع زباله ها تغییر قابل مشاهده ای ندیده ایم.

IMG_2384

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان