۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آموزش و پرورش، نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است
کد خبر: ۹۱۱۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آموزش و پرورش، نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است

استاندار قزوین گفت: نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ شهروندی، آموزش و پرورش است که همه ارگان‌ها و نهادها باید این فرصت را مغتنم شمارند.

آموزش و پرورش، نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مرتضی روزبه، استاندار قزوین ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گستردگی حجم فعالیت آموزش و پرورش، این نهاد با مشکلات زیادی مواجه است که رفع همه آن نیاز به بازه زمانی طولانی دارد.
وی افزود: باید در استان نگاه نویی نسبت به مسائل مختلف داشت به طوری‌که اهتمام در رفع مشکلات و کاستی‌ها، ما را از توجه به داشته‌ها غافل نکند.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: فضای آموزش و پرورش متعلق به همه جامعه است لذا باید حرکت نو و خلاقانه ای را در دستور کار قرار داد که در این صورت آثار سازنده آن را در سطح جامعه مشاهده خواهیم کرد.
روزبه تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی خود را در این امر سهیم کنند به طوریکه ارتباطات برمبنای نیازها نباشد و از همه ظرفیت‌های موجود برای حوزه آموزش استفاده کرد.
این مسئول تصریح کرد: حوزه معاونت عمرانی، شوراها با آموزش و پرورش کارگروه تخصصی تشکیل داده و آموزش فرهنگ شهروندی را در طول سال تحصیلی به دانش‌آموزان ارائه دهند.
روزبه تاکید کرد: نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ شهروندی، آموزش و پرورش است که همه ارگان‌ها و نهادها باید این فرصت را مغتنم شمارند.
وی تصریح کرد: در صورتی‌که شهرداران خواهان داشتن شهروندانی نمونه هستند باید سرمایه گذاری خود را در آموزش و پرورش به کار گیرند و از این ظرفیت مهم برای آموزش مهارت‌های شهروندی بهره گیرند.
استاندار قزوین عنوان کرد:دغدغه‌های ما جدی هستند اما توانمندی و داشته‌های ما نیز فراوانند از این رو باید این موضوع را سرلوحه انجام امور قرار دهیم تا بتوانیم گام های محکمی در حوزه آموزش و پرورش برداریم.
وی تاکید کرد: پیوند بین مدارس و مساجد را باید به عنوان یک شاخصه مهم تربیتی جدی گرفت و طرحی برای آن تدوین کرد به ویژه آنکه در سال جاری، اجلاس سراسری نماز در استان قزوین برگزار می شود.
روزبه خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای نگران کننده در بحث اعتیاد این معضل را چه در بخش فرهنگیان و چه دانش آموزان و اولیای آنان باید مورد توجه جدی قرار داد و با برنامه ریزی مناسب در راستای کاهش آن حرکت کرد.
وی با اشاره به عدم شناخت مناسب دانش‌آموزان از جاذبه‌ها و مشاهیر استان گفت: اطلاعات عموم جامعه و به ویژه دانش‌آموزان در مورد مشاهیر و ابنیه و محصولات و سایر جاذبه‌های استان پایین است که باید این ظرفیت‌ها را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.
استاندار قزوین در پایان بیان کرد: روز بازگشایی مدارس روز پر خیر و برکتی برای ما تلقی می‌شود که باید از نوآوری و خلاقیت در برگزاری باشکوه این روز استفاده کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان